Reklam
Reklam

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezimize şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezimize şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR
20 Ağustos 2019 - 18:20

Bilinçli tüketici ve bilinçli toplum olma yolunda bir katkımız olursa Tüketici Başvuru Merkezi görevini yapmış demektir.
 
UZMAN EKİBİMİZ
 
Köşemize destek veren Uzman Ekibimiz’den
-Av. İbrahim Güllü,
-Ferruz Mutlucan,
-Ahmet Turan Çetindere,
-Özgür Bükcüoğlu,
-Mehmet Tulga Düldül,
-Av. Seyfullah Yıldırım,
-Ahmet Saki Mertoğlu’na teşekkür ederiz.
 
SORUNLARINIZ ve ŞİKAYETLERİNİZ
 
1. Şikayetçi Ahmet Altıparmak şikayetinde;
Ben THH kararına itiraz için tüketici mahkemesi 2. Asliye Hukuka dava açtım. Davayı açtığım yer Ankara Gölbaşı 2. Asliye Hukuk çünkü THH’ye Ankara Gölbaşında basvurdum ve ben şu an Niğde’deyim.
Niğde’den açtım ve belgeleri de PTT ile gönderdim ve göndermeden önce de belgeleri sisteme girip tarattılar.
15.08.2019 da açtım davayı 19.08.2019 da ise gerekçeli karar yazılmış kararda red verilmiş nedeni ise görevsizlik ne yapmam gerekiyor. 300 TL para ödedim. Yine mi ödeyeceğim ve nasıl halletmem gerek.
 
Cevap ve Çözüm:
 
Mehmet Uyar: Derhal dosyanın görevli mahkemeye gönderilmesini talep edin.
 
Av. İbrahim Güllü: Görevsizlik veya yetkisizlik kararı verilmesi halinde, taraflardan birinin, bu karar verildiği anda kesin ise bu tarihten, süresi içinde kanun yoluna başvurulmayarak kesinleşmiş ise kararın kesinleştiği tarihten; kanun yoluna başvurulmuşsa bu başvurunun reddi kararının tebliğ tarihinden itibaren iki hafta içinde kararı veren mahkemeye başvurarak, dava dosyasının görevli ya da yetkili mahkemeye gönderilmesini talep etmesi gerekir. Aksi takdirde, bu mahkemece davanın açılmamış sayılmasına karar verilir.
6100 Sayılı HMK. 20. maddesindeki düzenleme 1086 Sayılı HUMK 193 maddesine paralel niteliktedir. Her iki yasada da görevsizlik kararı kesinleşmeden, önceden görevli veya görevsiz mahkemeye başvurulmasında yasal bir engel bulunmamaktadır.
Tekrar para ödemeniz gerekmiyor önceki mahkemede ki harçlar ve gider avansları görevli mahkemede kullanılacaktır yani aslında yeni bir dava değil açılan davanın tabir caizse devri söz konusudur.
Bulunduğunuz yerdeki adliyeden dilekçenizi gönderebilirsiniz. Eğer e-imza kullanıyorsanız Uyap vatandaş portalından da dilekçenizi gönderebilirsiniz.
 
2. Şikayetçi Durmuş Durakoğlu şikayetinde:
                                                                                          
Yorumları okuyunca ürünlerin sorunlu olduğunu gördüm ve kargoyu almadım. 20 TL para istiyorlar. Bir şey çıkar mı bundan ne yapabilirim?
 
Cevap ve Çözüm:
 
Mustafa Sertdemir: Tabi firma o ücreti kişiden isteyemez. Malum mesafeli satış sözleşmesine göre kişinin cayma hakkı var.
 
Av. Seyfullah Yıldırım: Tüketicinin gerekçe göstermeksizin cayma hakkının olduğu bir durum söz konusudur. Zira mesafeli satış sözleşmeleri bu kapsamda yer alır. Cayma hakkının kullanılması sırasında ortaya çıkan kargo giderleri şahsınızdan talep edilemez. Mesaja aldanarak herhangi bir ödeme yapmamanızı tavsiye etmekle birlikte cevaben “Hukuki yollara başvurmak hakkınızdır, tarafımca da tüm yasal haklarım kullanılacaktır”' demeniz yeterlidir. Müsterih olunuz.
 
Saffet Yurtman: Kontrollü teslim isteyin. 4-5 TL karşılığında PTT kontrollü olarak yolluyor. Aç bak sonra öde parasını böyle durumlarda adamlar birde iade ücreti ödüyor.
 
Sinan Atasoy: Görmezden gelin mesajı. Bir şey olmaz.
 
Soner Yücel: Kapıda ödemeli yüzlerce kargo alıyorum açıp kontrol ediyorum. Açtırmazsa almıyorum.
 
Levent Topakoğlu: Zorla mı alacağız? İnternetten alışveriş dünyanın her yerinde iade garantili bir işlemdir.
 
İrel Çınar: Size tek tavsiyem mesafeli satışlarda tercihiniz bilinen mağazaların online siteleri olsun. İster mağazada değiştirirsiniz isterseniz iade yollarsınız kusurlu mal alışlarında.
Kadir Akkoca: Satıcı da alıcı da iyi niyetli olmalı. Almayacaksa sipariş vermemeli.
 
Pınar Akpınar Tan: Bir şey yapamazlar, mesafeli satışlarda koşulsuz şartsız cayma hakkınız mevcut. Ayrıca fatura iptal bedeli diye bir şey yok, sadece kargo bedeli öderler. Zaten dolandırıcı olmayan bir firma bu tarzda bir SMS atmaz müşterisine. Ancak naçizane fikrim, sipariş vermeden önce araştırıp emin olduktan sonra sipariş verin. Her ne kadar dolandırıcı da olsalar hakka giren taraf siz olmayın.
 
Aydoğan Hanife Arslantaş: Bir şey çıkmaz belki ama sırf şüpheyle ürünü geri çevirmeniz de etik ve ahlaki değil.
 
3. Şikayetçi Sümeyra Koçak Algı şikayetinde:
“Bilgi: 1541.75 TL tutarlı Hazır Kredi taksitiniz 19/08/2019 tarihinde ********** numaralı hesabınızdan tahsil edilecektir. Hesabınızda bakiye olmaması durumunda taksit tutarınız Ek Hesap limitinizden karşılanacaktır.”
 
Banka tarafından dolandırıldım, mağdur edildim. Bana ait olmayan 05318260510 numarası ile kredi başvurusunda bulunulmuş. bankanız tarafından onaylanmış şimdiden utanmadan bana ait olmayan kredi borcunu taksitlendirip mesaj olarak göndermişiniz bana durumu açıklayacağınızı düzelteceğinizi söyleyip bu zamana kadar oyaladınız başıma gelen bu işin bankanız çalışanlarının parmağı olduğunu düşünüyorum başıma gelen başkasının başına gelmemesi için sık sık sosyal medyada yayınlayacağım.
 
… bank da hesabı olanlar sık sık hesaplarını kontrol etsinler. Zerre kadar güvenlik yok ve bu şekilde taksitlendirmişler ne yapabiliriz acil yardımcı olun lütfen.
 
Cevap ve Çözüm:
 
Levent Kavraz: Cimer’e ve BDDK’ya şikayet edin.
 
Av. Seyfullah Yıldırım: Böyle bir sorun yaşamanız üzücü. Öncelikle geçmiş olsun. Fakat gelişen teknoloji ile birlikte sizin adınıza başkalarının dijital ortamlarda kredi çekip kullanması pek olanaklı görünmüyor. Şayet böyle bir durum gerçekleşmiş ise banka ile görüşerek kredinin aktarıldığı hesabı öğrenmenizi, kullandığınız hesaplar üzerinden işlem yapılmış ise hesap dökümünü temin etmenizi tavsiye ederim. Çekilen tutar eğer farklı bir hesaba aktarılmış ise öncelikle savcılığa suç duyurusunda bulunmalısınız. Hesabınızdan herhangi bir bedel çekilecek olursa ya da hakkımızda icra takibi başlatılmış ise süresi içerisinde mutlaka itirazlarınızı yapınız. İlk aşamada banka ile görüşmenizde yarar vardır.
Derya Arı Özkırım: Savcılığa vakit geçirmeden suç duyurusunda bulunun. İyi bir avukat tutun. Emsal davalara bakıp, kazanan varsa daha iyi olur. Geçmiş olsun.
 
Tüketici Başvuru Merkezi: Tüketicinin Dostu

Hazırlayan: Av. İbrahim GÜLLÜ 
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum