Reklam
Reklam

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezimize şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezimize şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR
05 Şubat 2019 - 17:32

Bilinçli tüketici ve bilinçli toplum olma yolunda bir katkımız olursa Tüketici Başvuru Merkezi görevini yapmış demektir.

HAFTANIN ŞİKAYETLERİ

Tüketici Gülcan Kayra Yılmaz şikayetinde:

…. Bankası 125, ….. bank 154 TL kart aidatı kesmiş. Arayip sorduğumda yasal olduğunu söylüyor doğru mu?

Cevap ve Çözüm:

Empati Özcan: FİNANSAL TÜKETİCİLERDEN ALINACAK ÜCRETLERE İLİŞKİN USÛLVE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK der ki;

MADDE 11 – (1) Kart çıkaran kuruluşlar, yıllık üyelik ücreti ve benzeri ad altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmak zorundadır. Finansal tüketiciler tarafından yapılan ücretsiz kredi kartı başvurularının kuruluşlarca reddedilmesi hâlinde, bu başvuruya istinaden yıllık üyelik ücreti olan kredi kartı verilemez. Kart çıkaran kuruluşlar yıllık üyelik ücreti bulunmayan kredi kartı limiti belirlerken, yıllık üyelik ücreti bulunan kredi kartı değerlendirme kriterlerini aynen uygulamakla yükümlüdür. Finansal tüketicilerin yıllık üyelik ücreti bulunan kredi kartını limiti aynı kalmak kaydıyla yıllık üyelik ücreti bulunmayan kredi kartı ile değiştirme talepleri, kart çıkaran kuruluşlar tarafından yerine getirilmek zorundadır.

Tüketici Selma Karadağ şikayetinde:
İki yıl önce belediye doğalgaz çalışması yaparak kutuları bina girişine getirdi. Apartman sakinleri bina içine kapı başlarına getirmeyi kabul etmiyor. Bu durum beni mağdur ediyor. Ben evime döşetmek istiyorum. Kanunda kapı başlarına getirmek zorunluluğu var mı? Nereye başvurmam gerek?

Cevap ve Çözüm:
Çiğdem Kından Kaygusuz: Bir şekilde apartman sakinlerini ikna etmeniz lazım yoksa olmaz.

Metin Osanmaz: Dairelerin toplamı 2.000 metrekareden büyük ise merkezi sistem için %51 çoğunluk yeter ama bireysel düşünürseniz bina sakinlerinin tümünün yani %100’ün imzası gerekir. Daire sakinleri imza atmayı kabul ederse isteyen dairesini yaptırır isteyen yaptırmaz. Ama sahanlık için çekilen tesisat paralarını vermeleri gerekir.

Hüseyin Yahşi: Yönetime sunun, apartman sakinleri ile görüşün yapmazlarsa mahkemeye gideceğinizi iletin. Sorun çözülmezse Sulh hukuk mahkemesine başvurun.

Tüketici Esra Yetiş şikayetinde:
Esimin 3 adet 1 bankadan kredisi mevcut. Birine az bir şey kaldı diğer ikisi 10 bin TL ye yakın. Bu ayin birindeydi ödeme yapamadık. Ancak önümüzdeki ay yapabileceğiz tabi hem bu ayı hem önümüzdeki ayı aynı anda yatıracağız.

Bugün eşimin telefonuna mesaj gelmiş. Kredinizi ödemezseniz olumsuz sicil kaydı oluşturacağız diye? Bu ne demek oluyor yani herhangi bir zamandan sonra krediler bitince yani kredi çekemeyecek mi bir daha? Ne yapmamız lazım?

Cevap ve Çözüm:

Faruk Sarıoğlu: Kredi puanı 1500 ise 1400’e düşer o şekilde düşünün.

Alpay Koç: 3 ay üst üste ödeme yapmazsanız asıl o zaman problem. Takibe düşüyorsunuz.

Murat Ökmen: 5 sene hiç bir bankadan yararlanamazsınız.

Sena Eylül Gürel: 3 ay üst üste yatırmazsanız sıkıntı. Olumsuz sicil kaydı da hizmet aldığınız banka ve diğer bankalardan kredi ve kredi kartı başvurularının olumsuz sonuçlanmasına sebep oluyor. Kredi notunuzu düşürüyor.

Alparslan Kısakol: 90 gün ödeme yapmazsanız takibe ve kara listeye girersiniz. 90 güne kadar olan gecikmeleriniz sadece kredi puanınızı etkiler. Düzenli ödeme puanınızı artırır.

Gülay Dursun: Krediyi aldığınız şubeye bilgi verin ne zaman ödeyebileceğinizi bildirin sorun olmaz. Bir taksit gecikmesiyle takibe almazlar. Ama tabi irtibat halinde olmakta fayda var.

Hatice Diril: Sorun yok eğer krediyi 1 ay ödemezseniz banka sizi telefonla arar 2. ay ödemezseniz banka sizi idari takibe alır ve adresinize ihbarname gönderir bu arada telefon ile aramaya devam ederler. 3. ayda ise kanuni takibe girersiniz. Adresinize iadeli taahhütlü ihtarname gelir. Kredi hesabınız kapatılır ve dosyanız avukata gider. Yani 1 ay geç ödeseniz bir sorun olmaz.

Tüketici Gökhan Sezer şikayetinde:
…… marka telefonum var bataryasında problem çıktı. Servisten batarya istedim telefonumu istediler, gönderdim. Bana 3 sefer batarya gönderdiler 1 adet bozuk 2 adedi de ikinci el çıktı kabul etmedim. En son müşteri hizmetleri bulamıyoruz dedi yerine size yeni bir telefon için indirim yapalım dediler. Bende kabul etmedim ne yapmalıyım yardım edermişsiniz 3 veya 4 yıl oldu telefonu alalı.

Cevap ve Çözüm:

Özgür Bükcüoğlu: Cep telefonları için kullanım ömrü 5 yıldır. Yetkili Servis size 5 yıl boyunca servis ve yedek parça hizmeti sunmak zorundadır. Bataryayı temin edemediklerine dair servis fişi versinler. O fişle birlikte Tüketici Hakem Heyetine başvurarak, faturadaki ücretin iadesi veya sıfır cihaz talep edebilirsiniz. Hangisi işinize geliyorsa. Sıfır cihaz temin edemezlerse bile üst model bir cihaz vermek zorundalar.

Tüketici Aktuğ Eren şikayetinde:

2 ay önce Hakem Heyetince karara bağlanan dosyam ile ilgili …. GSM şirketi geri ödeme yapmıyor. (aylık olarak faturaya yansıtmaya devam ediyor) Bu konuda ne yapabilirim?

Cihaz şu an bende, geri almıyorlar. Uzlaşma talebimde sonuçsuz kaldı.

Şu an karar bağlanan tutar nakdi olarak benden çıkmadı. Her ay faturama yansıtılıyor. Şu ana kadar 4-5 aylık kısım yansıdı. Bu durumda bir uyuşmazlık söz konusu olur mu? Karara bağlanan yazıdan sanki ödemeyi nakit yapmışım da onu geri istiyormuşum gibi bir anlam çıkarılabilir. Aleyhime bir sonuç çıkma ihtimali olabilir mi?

Cevap ve Çözüm:

Seyfullah Yıldırım: Kararın icrasına yönelik ilamlı icra takibi başlatabilirsiniz. Devam eden aylarda faturaya yansıyacak her bedel için itiraz etmenizde yarar var. Kararla birlikte bir dilekçe hazırlayıp ilgili operatörün genel müdürlüğüne durumu izah ederek sorunu düzeltme yoluna da gidebilirsiniz.

SÖZLERLE KRİTERYA

 

HAKKIM VAR!

 

Tüketici Başvuru Merkezi: Tüketicinin Dostu

Hazırlayan: Ahmet Saki MERTOĞLU
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum