Reklam
Reklam

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezi’ne şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR

Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezi’ne şikâyetler gelmeye devam ediyor. Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz.

TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR
05 Mart 2019 - 15:03

Bilinçli tüketici ve bilinçli toplum olma yolunda bir katkımız olursa Tüketici Başvuru Merkezi görevini yapmış demektir.

HAFTANIN ŞİKAYETLERİ

Tüketici Murat Kara şikayetinde:

B… marka su ısıtıcısı aldım K….tan. Ama su ısıtıcı 3 kere aynı yerden arıza yaptı. Servis fişi var. 3 kere aynı yerden arıza yaptığına dair su ısıtıcı alalı 4 ay oldu bunu değiştire bilir miyim veya iade edebilir miyim? K…. para iadesi alabilir miyim?

Cevap ve Çözüm:

 

Özgür Bükcüoğlu:
Satın aldıktan sonra, 6 ay içerisinde meydana gelen ilk arızasında veya garanti süresi boyunca yapacağı 2. arızasında seçimlik haklarınız doğar. Seçimlik haklarınız iade veya değişimdir. Hangisini isterseniz onu seçebilirsiniz. Ürünün müşteri hizmetleri ile iletişime geçin ve talebinizi bildirin. Kabul etmek zorundalar. Ama kabul edilmezse iade veya değişim hangisini istiyorsanız o taleple tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz.

Onur Yılmaz: İlk arızada bile ücret iadesi, misli ile değişim gibi haklarınız var, ilk 6 ay için. Hakem heyetine veya rakama göre tüketici mahkemesine başvuru yapıp, icra yolu ile bir de avukata vekalet verip, haklarınızı kurumsal firmalardan her zaman söke söke alabilirsiniz.

Tüketici Hatice Yılmaz şikayetinde:
S…den kullandığım İnterneti özel nedenlerim nedeni ile iptalini istedim. Taahhüdüm 2 yıllık olduğu nü sadece 3 aylık dondurma yapılabileceğini söylediler o süreç bittikten sonra 2.nci 3 aylık dondurma yapıldı o süreçte bitmek üzere. Kullanmadığım 8 ay icin faturalama yapacaklarını söyleyip cayma bedelsiz olarak iptal etmiyorlar. 6502 sayılı Tüketici hakları kanunu 52. Mad 4 e göre bir dilekçe yazıp mail yolu ile göndermem bir işe yarar mı acaba?

Cevap ve Çözüm:

Özgür Bükcüoğlu:

Abonelik sözleşmeleri yönetmeliği der ki;

Taahhütlü aboneliğin süresinden önce feshi

MADDE 16 – (1) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin süresinden önce taahhütlü aboneliğini sonlandırması halinde, satıcı veya sağlayıcının talep edeceği bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar tüketiciye sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamı ile sınırlı kalmak zorundadır. Ancak, tüketiciden taahhüt kapsamında tahsil edileceği belirlenen bedellerin henüz tahakkuk etmemiş kısmının toplamının, bu tutardan düşük olması halinde sınır değeri olarak tüketici lehine olan tutarın esas alınması zorunludur.

(2) Taahhütlü aboneliklerde tüketicinin yerleşim yerinin değişmesi ve taahhüt konusu hizmetin tüketiciye yeni yerleşim yerinde aynı nitelikte sunulmasının fiilen imkansız olması durumunda, tüketici birinci fıkrada belirtilen tutarları veya herhangi bir bedeli ödemeksizin taahhütlü aboneliğini feshedebilir.

Bu maddeyi gerekçe göstererek önce operatöre sonra da httpss://sikayet.btk.gov.tr/ adresine itirazda bulunun.

Tüketici İsmail Şener şikayetinde:
Ev alım satımda bir tüketici satıcı ilişkisi gibi özel bir mailden: Geçen aylarda bir ev satışı oldu. Karı Koca arasında. Ona istinaden mahkeme açıldı. (Boşanma davası) 'adam' evi geri vereceğini söyledi şimdi evi geri alacak. Ama masraf gene 1.500 2.000 TL çıkar mı? Yoksa Bağış veya hibe gibi yöntemleri var mı?

Cevap ve Çözüm:


Hüseyin Ölmez
: Bağış ve hibe aynı. Her işlemde tapu harcı ve döner sermaye ödeyeceksiniz. Bağış veya hibede ayrıca intikal vergisi ile karşılaşma ihtimaliniz var. Kısaca tapu devir işlemlerinde harçtan ve döner sermayeden kurtuluş yoktur.


BİLGİ NOTU

 
Yusuf Peksu:

Bilgi Notu:1-Garanti Belgesi

 

Bilgi Notu:2-Satış Sonrası Yetkili Servis İstasyonları ve Ürün Tamir Süreleri

 

Bilgi Notu:3-Evrensel Tüketici Hakları

Tüketicilerin Sağlık ve Güvenliklerinin Korunması Hakkı.

Tüketicilerin Ekonomik Çıkarlarının Korunması Hakkı.

Tüketicilerin Bilgilendirilmesi Hakkı.

Tüketicileri Seçme Hakkı.

Tüketicilerin Seslerini Duyurma (Temsil Edilmesi) Hakkı.

Tüketicilerin Zararlarının Karşılanmasi Hakkı.

Tüketicilerin Eğitilmesi Hakkı.

Sağlıklı Çevreye Sahip Olma Hakkı.

HAKKIM VAR!


Nurten Sırma:

Zincir Mağazalardan Yöresel Ürün Rafı Talep Edin

Camembert peyniri aslında bir Fransızdır, yöreseldir ve reyonlarımızdadır. Keza Cheddar ise saf bir İngiliz … Nasıl da benimsedik.

Hepsi reyonlarımızda en baş köşede. Peki biz ürünlerimizi ne kadar tanıtabiliyoruz? Van’ın otlu peynirini, yüksek aromalı tulum peynirimizi, Ezine peynirini, Pestili ve daha nice bize özgü olan yöresel gıdayı.

Bir ülkeyi farklı kılan yerel ürünüdür, yöreselidir, kendine özgü olandır ve “Coğrafi İşaret” sembolüdür.

Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Perakende yasasıyla ilgili çalışmalara devam ediyoruz. Yeni yasa taslağımızda yöresel ürün kullandırma ve belli rafları bunlara ayırmak için zorunluluk getiriyoruz. Zincir marketlerin sadece kendi markalarıyla değil diğer markalardan da ürün bulundurma zorunluluğu getiriyoruz. Ayrıca marketlerin hangi ölçekte ve mesafede açılacağı yönünde de çalışmalar yapıyoruz. İnşallah, esnaf ve sanatkarlarımızın talep ve dileklerini yerine getirmek için bakanlık olarak tüm ekiplerimizle beraber çalışacağız" dedi.

Bu yasa taslağının yasalaşması halinde tüketicilerimiz için yöresel gıdalara ulaşmak daha kolay olacaktır. Bu tasarıya sahip çıkmak gerekir.

Tüketici Başvuru Merkezi: Tüketicinin Dostu

Hazırlayan: Ahmet Saki MERTOĞLU
 

YORUMLAR

  • 0 Yorum