Bu şikâyetler arasında sizleri de ilgilendireceğini düşündüğümüz ve bilinçli bir tüketici olmasını istediğimiz insanımıza faydalı ve lüzumlu bilgileri bu köşede sizlerle paylaşıyoruz. Bilinçli tüketici ve bilinçli toplum olma yolunda bir katkımız olursa Tüketici Başvuru Merkezi görevini yapmış demektir. HAFTANIN ŞİKAYETLERİ Tüketici Adnan Fişenk şikayetinde: Bulunduğumuz apartmana asansör yaptırıldı. Giriş kattaki dairelerden herhangi bir ödeme talep edilmedi. Giriş üstü 1. kat ve üstündekilerden sabit herkesten eşit miktar alındı. Bir miktarı da birikmiş paradan karşılandı. 1. katta bulunan 3 daireden iki daire buna katıldı. 1. katta bulunan dairelerden birsi ödeme yapmıyor. Gerekçesi en üstte bulunan daire ile aynı parayı vermem diye. Fakat dairesini kiraya vermiş olduğu kiracısı çok yaşlı olduğu için haklı olarak merdiveni kullanamadığından sürekli asansörü kullanmak durumunda, vicdanen engel zaten olmuyoruz. Sizce bu durumda ne yapmalıyız 4 yıldır bizi uğraştırıyor. Cevap ve Çözüm: Betul Carakci: Vermek zorunda. Giriş katta oturuyorum diye muaf olamaz. Canan Soyseven Kıyıer: Kat mülkiyeti yasasını İnternetten indirin bir olağanüstü toplantı yapın.Orada der ki tüm demirbaşlar arsa payı üstünden hesaplanır herkes bu parayı hissesi kadar ödemek zorundadır yasa böyle der alt kat üst kat bakmaz bu net bilgidir. Tansel Mavi: Apartman için yapılan her şey butun kat sakinleri ödemek durumunda öğle bir ayrımcılık olamaz. Giriş kattaki asansör kullanmiyor diye ödenmez diye bir sey mi var? Çatı katını masraflarını en üstteki öder diye böyle bir şey yok. Apartman hepimizin ve tüm sorun ve masraflar ortaktır. Ahmet Dursun: Giriş kat da dahil herkes vermek zorunda, mahkemeye vermeden ihtar çekin bakın nasıl veriyorlar. Vermezlerse sonrasına onlar katlanır. Fatma Feyza Çetinsoy: Ayrıca artı mahkeme masrafını da öder. Volkan Acar: Bizim apartmanda da 1. katlar vermiyor ve bizde kartlı sistem yaptık. Sizde kartlı sisteme geçin isteyen kullanır istemeyen kullanmaz. Neriman Arabacı: Ortak kullanım alanları için herkes kullansa da kullanmasa da ödeme yapar. Kübra Roldan: Giriş kat dahil herkes asansörü de çatıyı da vermek zorunda. Icraya verebilirsiniz. Tuna Yıldız: Evini satarken asansörlü diye satacak ama Tüketici Fatma Öndeş şikayetinde: Bir sitede evim var ve oturanlar ev sahibi. Site iki bloktan olusuyor ve hepimiz 2011 de aldik evlerimizi. Sitede ve apartmanda yönetim hic olmadı, yönetim oluşturmak için konuşuyoruz fakat arada çıkıntılar oluyor beni kimse yönetemez diye. Bu durumda yönetim oluşamıyor kimse almak istemiyor. O insanlarla uğraşmamak için. Simdi binalar yeni olduğu için ciddi bir yaptırım olmadı fakat evler zamanla boya da isteyecek onarım gerektirecek durumda olacak. Biz yönetim isteyenler nasil bir yol izlemeliyiz? Cevap ve Çözüm: İrfan Kök: Kat mülkiyeti kanuna göre 8 daireden fazla olan apartman veya siteler yönetici ve yardımcısı ile iki denetçi seçmek zorundadır. Kat malikleri bu işlemi yani yönetim planını tapuda daireyi satın alırken satış sözleşmesini imzalarken kabul ettiler. Satis sözleşmesinde yönetim planını kabul ettiğini zaten okumadan imzalıyor. Tapu memuru okudum. Yaz imzala diyor. Hepimiz okumadan imzayı basıyoruz. Bu nedenle kat maliklerinden biri Sulh hukuk mahkemesine başvuruda sulh hukuk mahkemesi hakimi kat maliklerinin tümünü mahkemeye çağırır, kimse kabul etmez ise dışarıdan bir yönetici görevlendirir. Mahkeme kararı ile yönetici atanmış olur. Tüketici Türker Morova şikayetinde: … kargo ömrümde gördüğüm en kötü kargo firmasi. ….51 nolu kargom nerede diye 21.06.2019 sabahı arıyorum. 20.06.2019 perşembe günü yoğunluktan getiremedik diyorlar. Bugun dağıtım aracına yükledik mutlaka getireceğiz diyorlar ama yine getirmiyorlar. Bir de geldik yoktunuz diye yalan söylüyorlar. Bu sabah aradığımızda bugun ofisten almanız gerekiyor yoksa geri iade gönderilecek diyorlar. Bu gun 22.06.2019 Cumartesi günü saat 14.50 de … Kargo Antalya Güzeloba şubesine gidiyoruz. Calisma saatleri 15.00 a kadar olan (ki kapida ki asılı levhalarında da sabittir ) Şube kapıyı suratımıza 14.50 de kapatıyor. …. kargo topu taca atmayı bırakın çocuğumun sağlığı için önemli olan şampuanı tarafımıza teslim edin. Bu konu da tüm kargo şirketlerinde aynı sorunlar yaşandığını da duyan birisi olarak ne yapabiliriz? Cevap ve Çözüm: Ender Süpürür: Eve sadece kağıtları kapıya yapıştıran eleman geliyor malzemeyi eve taşımamak için yaptıkları dolandırıcılık. Sonra evde yoktunuz ibaresi. Hepsi çakal. Sevinç Yıldız: BTK sikayetten kargo kısmını tıklayıp şikayet oluşturun. ….kargo müşteri hizmetleri size dönüş yapar Tüketici Başvuru Merkezi: Tüketicinin Dostu Hazırlayan: Ahmet Saki MERTOĞLU
Tüketici Hakkını Arıyor
25 Haziran 2019 - 17:08
Güncelleme: 25 Haziran 2019 - 17:10
TÜKETİCİ HAKKINI ARIYOR
Tüketici hak ihlalleri ile mücadele eden Tüketici Başvuru Merkezimize şikâyetler gelmeye devam ediyor.
Tüketici Hakkını Arıyor
25 Haziran 2019 - 17:08
Güncelleme: 25 Haziran 2019 - 17:10