Antalya Haberleri

Türk Eğitim-Sen'den MEB'e çağrı: ‘Mülakatları bitirin, eğitimde adalet istiyoruz’

Türk Eğitim-Sen Antalya Şube Başkanı Fatih Taşkınöz, 2024–2025 eğitim öğretim yılının sona ermesi dolayısıyla yaptığı açıklamasında, eğitim sistemine ilişkin önemli sorunları gündeme taşıyarak mülakat uygulamalarına son verilmesini istedi

Abone Ol

Mülakat uygulamalarından ücretli öğretmen sayısına, proje okullarından aile birliğine, mesleki eğitimden ekonomik koşullara kadar birçok konuda eleştirilerde bulunan Türk Eğitim-Sen Antalya Şube Başkanı Fatih Taşkınöz, çözüm önerilerini de kamuoyuyla paylaştı.

‘Mülakat ehliyeti öldürüyor, yazılı sınav esas alınmalı’

Fatih Taşkınöz, yargı kararlarına rağmen mülakat uygulamalarının devam ettiğini vurgulayarak, öğretmen atamalarında yazılı sınavın esas alınması gerektiğini söyledi. Taşkınöz, “2023 KPSS’de ilk 20 bine giren pek çok aday mülakatta elendi. Bu durum hakkaniyet ilkesini zedeliyor. Türk Eğitim-Sen olarak, bu haksızlığa karşı hukuki mücadelemizi sürdürüyoruz” dedi.

‘Ücretli öğretmen ordusu büyüyor, kadrolu atama şart’

Sendikanın verilerine göre, Türkiye genelinde 2024–2025 eğitim öğretim yılında 86 binden fazla ücretli öğretmenin görev yaptığını belirten Taşkınöz, “MEB, 2025 yılı sona ermeden en az bu sayı kadar kadrolu öğretmen ataması gerçekleştirmelidir. Eğitim fakültesi mezunu öğretmen adayları kadro beklerken, düşük ücretlerle geçici çözümlerle eğitim yürütülemez” dedi. Taşkınöz, proje okullarında öğretmen ve yöneticilerin keyfi görevlendirmelerle belirlendiğini, bu durumun eğitimde adalet duygusunu zedelediğini söyledi. “Proje okulları siyasi ve kişisel çıkarların değil, kaliteli eğitimin merkezi olmalıdır” diyen Taşkınöz, yönetici atamalarında sınav esasına dönülmesi çağrısında bulundu.

Aile birliği vurgusu

Eş durumu tayinlerinde yaşanan sorunlara da dikkat çeken Taşkınöz, “Aile bütünlüğü sağlanmadan verimli eğitimden söz edilemez. MEB, tüm mazeret tayinlerini karşılamalı, il/ilçe emri uygulaması yeniden getirilmeli” ifadelerini kullandı. Lise eğitim süresinin yeniden düzenlenmesine dair tartışmalara da değinen Taşkınöz, aceleye getirilen değişikliklerin eğitim sistemine zarar verdiğini belirtti. “Bu süreç bilimsel ve katılımcı şekilde yürütülmelidir. Sendika olarak konuyla ilgili rapor ve çalıştay hazırlıklarımız sürüyor” dedi.

Meslek liseleri ve genç işsizliği ilişkisi

Taşkınöz, üniversite mezunu gençlerin iş bulmakta zorlandığına dikkat çekerek, “Mesleki eğitime yönlendirme sağlıklı bir şekilde yapılmalı. Meslek liseleri hem teşvik edilmeli hem de nitelikli hale getirilmelidir” dedi. OECD verilerine dayanan açıklamalarda, Türkiye’de öğrenci başına yapılan harcamaların OECD ortalamalarının çok altında olduğuna dikkat çekildi. Ayrıca açlık ve yoksulluk sınırlarının çok altında maaş alan eğitim çalışanlarının ekonomik sıkıntılarına değinilerek, “Tüm eğitim çalışanlarına asgari ücret tutarında hazırlık ödeneği verilmesi, ek ders ücretlerinin artırılması gerekmektedir. Emekliliğe esas kazançların genişletilmesi ve yardımcı personel ihtiyacının kadrolu alımlarla karşılanması gerekiyor” diye konuştu. Taşkınöz, ‘MEB, okullardaki personel ihtiyacını görmezden gelmemeli. Eğitimin kalitesinin artırılması için her alanda yatırım şart’ diyerek, eğitimde tasarruf yapılmasının yanlış olduğunu vurguladı.