Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği (BAİB) Başkanı Hakkı Bahar, fuarların sektörlerdeki yenilikler, inovasyon, yeni buluşların sergilendiği organizasyonlar olduğunu ifade ederek, Türk tarım sanayinin de dünyadaki gelişmeleri yakından izlediğini aktardı. Hakkı Bahar, tarımda Türkiye’nin, özellikle tohumculukta dünya çapında markalaşmış şirketlerin Antalya’da olduğunu aktardı. Türk tohum sanayi firmalarının marka haline geldiğini ifade eden Bahar, “Rusya uçağının düşürülmesinden sonra tarım sektöründe özellikle yaş meyve sebze ihracatında sıkıntılar yaşandı. Ancak son yıllarda Rusya ile ilişkiler düzeldi. Ve önümüzdeki günlerde Rusya ile Türkiye arasında lojistik, yaş meyve sebze ihracatı ve diğer sorunların çözümü konusunda büyük bir toplantı düzenlenecek” diye konuştu.
Karantina yönetmeliği değişti
Çin’e yapılan yaş meyve sebze ihracatında THY'nin önemli katkı sağladığına dikkat çeken Bahar, üretim kadar paketleme, ambalajlama ve lojistiğin de önemli olduğunu vurguladı. Çin Halk Cumhuriyeti'ne yaş meyve sebze ihracatında karantina sorunlarını BAİB'in çalışmaları sonucunda aştıklarını hatırlatan Bahar, “Karantina yönetmeliği değişti. Böyle olunca kiraz ihracatı daha da artmaya başladı. Uçak kargo önemli hale geldi. THY kargo uçakları Çin'in en büyük bölgelerine, uzak doğu ülkelere ulaşıyor. Kirazda kilogram değeri de artıyor. Fuarlar ihracatın artırılmasına ve katma değerli ürünlerin üretilmesine yönelik çalışmalar yapılması, ülke ekonomisi için önemlidir. Interfresh Fuarına destek verdik. Fuara da katılacağız” dedi.
Fuarcılıkta eksikliklerimiz var
Hakkı Bahar, İzmir Fuar alanının büyüklüğünü, Konya Organize Sanayi Bölgesinin faaliyet alanlarını beğendiğini ve kıskandığını hatırlatarak, “Antalya'da her şey var. Altyapı sağlam. Konaklamada sorun yok, ulaşımda sorun yok. Dünyanın her yanına direkt uçuşlar yapılabiliyor. Ancak fuarcılıkta eksikliklerimiz var. Uzun süreçli strateji belirlemeliyiz. Fuarlara kent sahip çıkmalı. Antalya'da neden İzmir fuar alanı gibi bir alan yok. Neyimiz eksik. Evet Antalya'da bu konuda bir şeyler eksik. Üretim var, konaklama var, ulaşım var. Tarihi kentlerimiz, doğa güzelliklerimiz var. Ama fuarcılıkta bir şeyler eksik kalıyor. Bu da strateji” diye konuştu.
Yaş meyve sebzede öncü fuar
AntExpo A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora Interfresh Eurasia Yaş Meyve Sebze Depolama ve Lojistik Fuarı'nın sadece bir fuar ve ticaret yapılan bir organizasyon olarak görülmemesi gerektiğini aktararak, “'Bu fuar projemizi uzun soluklu strateji hazırlayarak gerçekleştirdik. Interfresh Türkiye'nin ihracat projesidir. Antalya tarım sektörünün öncü kentlerinden. Tohumculukta, sulama sistemlerinde, seracılıkta da çok öncü olan bir ilimiz. Yaş meyve sebze üretim ve ihracatında da lider. Antalya'dan 255 ülkeye direkt uçuş yapılıyor. 4 saatlik uçuş mesafesinde ise Türkiye 2 milyar insana hitap ediyor. Sadece üretmek yeterli olmuyor. İhracatı artırmamız gerekiyor. Yeni pazarlar bulmak lazım. Türkiye'nin ihracat projesi olan Interfresh Eurasia Yaş Meyve Sebze Depolama ve Lojistik Fuarı ile Antalya ve Türkiye yaş meyve sebze sektöründe dünyanın buluşma noktası olacak” dedi.
B2B ikili iş görüşmeleri
Fora, geçen yıl ilki yapılan fuara 26 ülkeden 1800'den fazla ziyaretçi, 500'ün üzerinde de alım heyeti katıldığını anımsattı. Türkiye'nin tarımsal üretimde dünyada 7’nci Avrupa'da 1’inci, sera üretiminde de dünyada 4’üncü Avrupa'da ise 1’inci sırada yer aldığını söyleyen AntExpo A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, “Fuara, Akdeniz İhracatçı Birlikleri, Ege İhracatçı Birlikleri, Uludağ İhracatçı Birlikleri ile Batı Akdeniz İhracatçı Birliği olmak üzere diğer ihracatçı birlikleri, Tarım ve Orman Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da destek verdi. Yaş meyve sebze ihracatında yeni pazar anlamında Hindistan'ı önemsiyoruz. AB İşletmeler Ağı ile B2B (İkili İş Görüşmeleri) fırsatı sağlıyoruz. Böylece AB İşletmeler Ağı programı kapsamında B2B ikili iş görüşmeleri etkinliğine ev sahipliği yapıyoruz'' diye konuştu.
Esra ALTUNKES-Süheyla GÜRÜN
Karantina yönetmeliği değişti
Çin’e yapılan yaş meyve sebze ihracatında THY'nin önemli katkı sağladığına dikkat çeken Bahar, üretim kadar paketleme, ambalajlama ve lojistiğin de önemli olduğunu vurguladı. Çin Halk Cumhuriyeti'ne yaş meyve sebze ihracatında karantina sorunlarını BAİB'in çalışmaları sonucunda aştıklarını hatırlatan Bahar, “Karantina yönetmeliği değişti. Böyle olunca kiraz ihracatı daha da artmaya başladı. Uçak kargo önemli hale geldi. THY kargo uçakları Çin'in en büyük bölgelerine, uzak doğu ülkelere ulaşıyor. Kirazda kilogram değeri de artıyor. Fuarlar ihracatın artırılmasına ve katma değerli ürünlerin üretilmesine yönelik çalışmalar yapılması, ülke ekonomisi için önemlidir. Interfresh Fuarına destek verdik. Fuara da katılacağız” dedi.
Fuarcılıkta eksikliklerimiz var
Hakkı Bahar, İzmir Fuar alanının büyüklüğünü, Konya Organize Sanayi Bölgesinin faaliyet alanlarını beğendiğini ve kıskandığını hatırlatarak, “Antalya'da her şey var. Altyapı sağlam. Konaklamada sorun yok, ulaşımda sorun yok. Dünyanın her yanına direkt uçuşlar yapılabiliyor. Ancak fuarcılıkta eksikliklerimiz var. Uzun süreçli strateji belirlemeliyiz. Fuarlara kent sahip çıkmalı. Antalya'da neden İzmir fuar alanı gibi bir alan yok. Neyimiz eksik. Evet Antalya'da bu konuda bir şeyler eksik. Üretim var, konaklama var, ulaşım var. Tarihi kentlerimiz, doğa güzelliklerimiz var. Ama fuarcılıkta bir şeyler eksik kalıyor. Bu da strateji” diye konuştu.
Yaş meyve sebzede öncü fuar
AntExpo A.Ş Yönetim Kurulu Üyesi Uğur Fora Interfresh Eurasia Yaş Meyve Sebze Depolama ve Lojistik Fuarı'nın sadece bir fuar ve ticaret yapılan bir organizasyon olarak görülmemesi gerektiğini aktararak, “'Bu fuar projemizi uzun soluklu strateji hazırlayarak gerçekleştirdik. Interfresh Türkiye'nin ihracat projesidir. Antalya tarım sektörünün öncü kentlerinden. Tohumculukta, sulama sistemlerinde, seracılıkta da çok öncü olan bir ilimiz. Yaş meyve sebze üretim ve ihracatında da lider. Antalya'dan 255 ülkeye direkt uçuş yapılıyor. 4 saatlik uçuş mesafesinde ise Türkiye 2 milyar insana hitap ediyor. Sadece üretmek yeterli olmuyor. İhracatı artırmamız gerekiyor. Yeni pazarlar bulmak lazım. Türkiye'nin ihracat projesi olan Interfresh Eurasia Yaş Meyve Sebze Depolama ve Lojistik Fuarı ile Antalya ve Türkiye yaş meyve sebze sektöründe dünyanın buluşma noktası olacak” dedi.
B2B ikili iş görüşmeleri
Fora, geçen yıl ilki yapılan fuara 26 ülkeden 1800'den fazla ziyaretçi, 500'ün üzerinde de alım heyeti katıldığını anımsattı. Türkiye'nin tarımsal üretimde dünyada 7’nci Avrupa'da 1’inci, sera üretiminde de dünyada 4’üncü Avrupa'da ise 1’inci sırada yer aldığını söyleyen AntExpo A.Ş Genel Müdürü Murat Özer, “Fuara, Akdeniz İhracatçı Birlikleri, Ege İhracatçı Birlikleri, Uludağ İhracatçı Birlikleri ile Batı Akdeniz İhracatçı Birliği olmak üzere diğer ihracatçı birlikleri, Tarım ve Orman Bakanlığı ve Ticaret Bakanlığı ile Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da destek verdi. Yaş meyve sebze ihracatında yeni pazar anlamında Hindistan'ı önemsiyoruz. AB İşletmeler Ağı ile B2B (İkili İş Görüşmeleri) fırsatı sağlıyoruz. Böylece AB İşletmeler Ağı programı kapsamında B2B ikili iş görüşmeleri etkinliğine ev sahipliği yapıyoruz'' diye konuştu.
Esra ALTUNKES-Süheyla GÜRÜN