UNITY TERİMLERİ-12 

Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun. 

Particle System 

Unity’de particle systemya da dilimizdeki karşılığı ile parçacık sistemi, çok sayıda küçük parçacığı simüle ederek duman, alev, patlama, yağmur ve benzeri gibi efektler ortaya çıkarmak için kullanılır. Her parçacık, hız, zaman içindeki renk değişimi ve ömür gibi önceden tanımlanmış kurallara göre hareket eden ve değişen küçük, genellikle kısa ömürlü birer nesnedir. Parçacık sistemleri, bir oyunun gerçekçiliğini ve sürükleyiciliğini artıran dinamik görsel efektler eklemek için çok önemlidir. 

Animation Clip 

Unity’deanimation clipya da dilimizdeki karşılığı ile animasyon klibi, bir karakterin yürüyüş döngüsü veya bir kapının açılıp kapanması gibi bir dizi animasyonu depolayan bir veri parçasıdır. Bu klipler Unity’de oluşturulabilir veya başka bir animasyon yazılımından Unity tarafına aktarılabilir.