UNITY TERİMLERİ-34 

Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unity neden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun. 

RectTransform 

Unity’de RectTransform, bir Canvas içindeki kullanıcı arayüzü öğelerinin konumlandırılmasını, boyutunu ve hizalamasını yönetmek için kullanılan bir bileşendir. Standart Transform bileşeninin aksine RectTransform özellikle iki boyutlu düzenler için tasarlanmıştır ve kullanıcı arayüzü öğelerini sabitleme, döndürme ve yeniden boyutlandırma araçları sunar. Farklı ekran boyutlarına ve çözünürlüklere uyum sağlayabilen, duyarlı ve dinamik arayüzler oluşturmak için büyük önem taşımaktadır. 

Event System 

Unity’de Event System ya da dilimizdeki karşılığı ile Olay Sistemi, kullanıcı girdisini ve kullanıcı arayüzü öğeleriyle etkileşimi yöneten bir sistemdir. Fare tıklaması, tuş basımı ve dokunma gibi olayları işler ve bunları uygun kullanıcı arayüzü bileşenlerine yönlendirir.