UNREAL ENGINE TERİMLERİ-29

Bir video oyunu oynarken veya görsel olarak etkileyici bir film sahnesi izlerken “Bunu nasıl yapmışlar acaba?” sorusunun aklımıza takıldığı zamanlar olmakta. Bu soruya verilebilecek cevaplardan bir tanesi ise Unreal Engine’dir. İnanılmaz derecede gerçekçi grafikler üretme ve karmaşık animasyonları yönetme becerisiyle bilinen Unreal Engine, küçük bağımsız oyunlardan büyük yapımlara kadar pek çok proje için geliştiricilerin favorisi haline gelmiş bir oyun motorudur. Basit bir ifadeyle oyun motoru, geliştiricilerin oyunlar ve sürükleyici deneyimler oluşturmak için kullandıkları bir yazılım paketi olarak tanımlanabilir ancak Unreal Engine oyun sektörünün ötesine geçerek film, mimari, otomotiv tasarımı ve sanal gerçeklik eğitimi gibi farklı sektörlerde kendine yer edinmiş durumda. İster video oyunu tutkunu olun ister teknoloji meraklısı olun isterseniz de sadece modern medyanın perde arkasına bir merakınız olsun fark etmeksizin Unreal Engine isminin bir şekilde karşınıza çıkma olasılığı oldukça yüksek.

Instancing

Unreal Engine’deinstancing ya da dilimizdeki karşılığı ile örnekleme, bir nesnenin birden fazla kopyasını verimli bir şekilde oluşturmak için kullanılan bir yöntemdir. Ormanlar veya insan kalabalıkları gibi şeyleri oluşturmak için kullanışlıdır.

Streaming

Unreal Engine’destreaming ya da dilimizdeki karşılığı ile aktarım, bellek kullanımını optimize etmek için oyun içi varlıkları, dokuları veya seviyeleri talep üzerine yükleyen bir işlemdir.

Performance Profiling

Unreal Engine’de performance profiling ya da dilimizdeki karşılığı ile performans profillemesi, bir oyunun performansını analiz etmeyi, iyileştirmeyi ve bu amaçlar doğrultusunda birtakım araçları kullanmayı kapsar.