Vali bey yetişti!..
Antalya’nın elektrik dağıtım işi özelleştikten sonra yaşanan bazı sıkıntıların her geçtiğimiz gün arttığından dem vurup.,
Bunların basına sıkça yansıma olayını, kendimin bizzat yaşadığı olayları da anlatarak, şehrin mülki amiri olarak vali beyin konuya el atması çağrısında bulunmuştum.
Sayın vali Sebahattin Öztürk lütfetmiş.
Hiç vakit geçirmeden de, haftanın ilk günü sorunun üzerine gidilme talimatı vermiş.
Öncelikle duyarlılığından dolayı sayın valiye teşekkürü bir borç biliyorum..
Dün, Bizim eski adı TEDAŞ, sonradan AKEDAŞ olarak bildiğimiz, ne var ki özelleştikten sonra CLK Akdeniz Elektrik Dağıtım ismini alan şirketin alacak yönetiminin koordinatörü geldi yanıma.
Deniz Gümüşlü ile yaklaşık 1.5 saate varan Antalya’nın elektrik ile ilgili her türlü konuda sohbet edip, kafalara takılı kalan soruları kendisine yönelterek cevap almaya çalıştım.
“Yetiş vali bey” başlıklı yazımın içeriğinde, aşçılık yapan yakın bir dostumun evinin elektriğinin akşam vaktinde kesilme olayından bahsetmiştim.
Müdür Deniz Gümüşlü, “Kesme uyarısı gelmeden elektriğimi kesmişler” olayına asla katılmadığını belirterek, “Hiçbir kesim işi için tebligat yapılmama olayı olamaz. Kaldı ki, her ay düzenli olarak gönderilen elektrik faturalarının en altında bir önceki ayın borç bilgileri yazar. Bu durum bile tebligat yerine geçer” dedi.
Gümüşlü, “Biz vatandaşın elektriğini keserek değil, tam aksine vatandaşın o elektriği kullanmasıyla para kazanan bir kurumuz. Kesme ve açma olayı tamamıyla bilgisayar sistemiyle otomatik olarak uygulanmaktadır. Borcundan dolayı kesim yoluna gidilen hiçbir abonemize asla ve asla keyfi uygulama söz konusu dahi olamaz” diye açıklık getirdi.
“Geçmiş dönemin, yani devletin alacağını siz topluyorsunuz. İhale parasını bu yolla çıkartmaya çalışıyorsunuz imajı hakim” sorusunu yönelttik kendisine..
Cevabı anlaşılır yönde ve kısa-öz oldu:
“TEDAŞ özelleşirken, ihale bedellerine dahil alacaklardan bahsediyorsunuz. Geçmiş alacakları da evet tahsil yoluna gidiyoruz ancak, asla bu para bizim kasamıza girmiyor. Tam aksi hem kendi elektrik paramızı tahsil ederken, TEDAŞ’ın da zamanında yapmadığını biz yaparak kendilerinin işini yerine getiriyoruz diyebiliriz.”
Son zamanlarda elektrik kesintilerinin artma nedeninin yatırım yapmaktan çok, sadece vatandaştan tahsil yoluna gitme uygulaması yaptığınızdan mı bu sıkça kesintilerin nedeni” diye bir soru yönelttik.
“Özel şirket olmamızdan dolayı böyle düşünülüyor olabilir ancak, bu işlerin dışarıdan bakıldığı gibi olması da mümkün değil. Zira sözleşmede neler yapılması gerektiği kalemler halinde mevcuttur. Kaldı ki, her ne kadar benim sorumlu olduğum bölüme girmiyor olsa da, CLK Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş olarak 2013 yılı içerisinde 130 milyon TL yatırım yapılmıştır. 2014 yılı için de en az 100 milyon TL’lik yatırım planlanmıştır. Kesintilerin sıklaştığı yönündeki söylemler için lütfen herkes elini vicdanına koysun. Antalya belki de son 10 yılın en soğuk ve en fırtınalı günlerini yaşamıştır. Arıza olayının ivedilikle üzerine gittiğimizden kimsenin şüphesi olmasın”
15 günlük elektrik tüketim faturası gönderilmesi olayını da sorduk CLK Akdeniz Elektrik A.Ş Alacak koordinatörü Deniz Gümüşlü’ye.
“O durum sadece bir kez olmuştur. Nedeni de özelleşmeden sonra emisyon ücretlerinin ödeme planının ayarlanmasından dolayıdır. Ve bir daha olmamıştır, bundan sonra da olmayacaktır” cevabını verdi.
Yılbaşı akşamı elektriği kesilen ve bu olayın basına yansımasıyla kamuoyunda tedirginliklerin yarattığı olaya getirdik lafı.
Belgeleriyle önüme koydu.
Söz konusu kesilme olayının kasıtlı yada dikkat çekme yöntemi olmadığına işaret eden Gümüşlü, “Bir mağduriyet oluştuysa emin olun bu tamamıyla vatandaşın kendi kullandığı elektrik faturasının gününden çok sonra ödemesi ve günü gelip te en az 28 gün geçmesine rağmen bir sonraki faturanın da ödenmemesi olayıdır. Tekrar ediyorum elektrik kesme de açma da otomatik olarak kendiliğinden ayarlanmaktadır. Bunu da bilgisayar sistemi yapıyor” dedi.
Her sorduğum soruya halk tabiriyle asla kıvırtmadan, kısa ve net cevaplar vererek yanıtlamaya çalışan Deniz Gümüşlü açıkça demek istiyor ki, “Biz kiracıyız. Sahibi değil. Vatandaşın kesilen elektriğinden şirketimiz hiçbir kazanç sağlamaz. Zira elektrik kullanılırsa kendimiz gelir elde eden bir kuruluşuz. Ne var ki geçmişten gelen esneklikler, umursamazlıklar, ödeme yoluna gitmeme olaylarının rehaveti hala millette mevcut.”
Haksız da değil.
Zira kanun diyor ki, “Borcundan dolayı kesilen bir elektrik sayacı, imarlı bölgelerde 2, imarsız bölgelerde ise en az 3 iş günü içerisinde tekrar kullanıma açılır.”
Bu kanunu uygulama yoluna gidilip, borcundan dolayı kesilen ancak kesildiği gün ödeme yapılan Antalya’da ki bir abone 2 gün elektriksiz kalsa, akşamında açılmasa.,
Eminim ki kıyamet kopartılır.
İnsanoğlu hep her şeyin eskisi gibi olmamasını ister istemesine de, iş elektrik kullanım ücretinin ödenme olayına gelince, eskisi gibi olmasını mı istiyoruz ne?
Not: Yılbaşı günü elektriğim kesildi diye feryat edip, bizim gazeteci dostların da tek taraflı olarak yaptığı haberin beraberinde neler getirdiği konusuna da yarın gireceğim.
Zira bugün yerim dar!..