Antalyaspor’un ilk devre macerası 21 puan ile son buldu. Yine puan tablosuna göz atıldığında zirve ile 20 puan; dipteki ile 10 puan fark olduğu gerçeği göz önünde bulundurulmalıdır.
14 hafta boyunca Teknik Direktör Yusuf Şimşek ile 17 puan toplanmasına rağmen, son üç haftada 4 puan elde etmeyi başaran Eto’o ve arkadaşları da devre arasına girerken elinden geleni yaptı. Eto’o takımın attığı 25 golüne 13 golle sağladığı katkı ligin gol kralı konumunda yer alıyor. Ayrıca çok gol atmanın yanında diğer oyuncuların da gol atmasına katkı sağlayarak takımın gol noktasındaki sorununa da çözümün Eto’o ile olduğudur.
Devre arasının tamamının faturası sadece Yusuf Şimşek özelinde düşünülmemelidir. Kadroda yer alan diğer oyuncuların ilerleyen haftalardaki form düşüklüğü maalesef hocanın gönderilmesine de neden olmuştur.
Gültekin Gencer geçtiğimiz aylarda takımın sezon sonu hedefini 50 puan olarak açıklamıştı. Bu hedefi takımın finansal açıdan optimum olarak açıkladığını ifade etmişti. Ancak Antalyaspor’u bekleyen tehlike 50 puana ulaşmaktan öte, alt sıralara yakın olması nedeniyle ikinci devre düşme tehlikesiyle karşı karşıya olmasıdır. Ekibimiz ligde şu anda 11. sırada yer alırken, altımızda yer alan köklü rakiplerin bir şekilde toparlayacağı düşünülürse, ikinci devrede takımdaki eksikliklerin bir an önce giderilmesi gerekir. Her konuda maalesef geç kalan bir takım olmaktan bir adım öteye geçmek isteniyorsa, devre arası planlamanın bir an önce yapılmasıdır. Bu noktada gönderilecek oyuncularla yolların ayrılması, yeni hocanın yanına Türk bir yardımcı atanmalı ve eksik olan bölgelere gerekli transferlerin bir an önce bitirilmesidir.
Bir başka hedef ise Antalya Arena’da oynanacak Türkiye Kupası Finali’ne yönelik olarak kupanın Antalya’da kalmasıdır. Kupa için gereken kadro mühendisliği iyi analiz edilerek oluşturulmalıdır. Geçen devre yapılan hatalardan ders çıkarılmalı istenilen hedefler doğrultusunda doğru yapılanmanın oluşturulması başarının sırrı olacaktır. Burada en başta yönetime çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Bunun gereken organizasyon yapısını iyi olmasının yanı sıra geniş oluşturmasıdır. Antalyaspor Eto’o ve Arena ile büyük sıçrama yaptı ancak bunu pazarlayacak metotları henüz kullanmadı. Özellikle takımın pazarlanması konusunda yönetimin ciddi bir ekip oluşturması gerekiyor. Sosyal ağlarda ve modern pazarlama yönelimlerini en iyi şekilde kullanarak farklı kitlelerdeki taraftara ulaşabilmelidir. Antalyaspor resmi web sitesinde daha yeni antrenörle ilgili açıklama bile görünmüyor.
Çalışmaların hız kazandırılarak, pazarlama gelirlerini hızla artıracak unsurların takıma bir an önce entegre edilmesidir. Bunun için kentte oluşturulacak Antalyaspor bilinci sadece belediye başkanı ve taraftar grupları ile sınırlı kalmasın. El birliğiyle ciddi bir şekilde Antalya Arena’da kupa hedefine yönelik proje ortaya koyalım. Kupa Antalya’nın olsun.
Sporla kalın.