“Narin davası” sonuçlandı; Yüksel Güran, Enes Güran, Salim Güran’a ağırlaştırılmış müebbet hapis cezası verildi.
Arkalarında “ADALET MÜLKÜN TEMELİDİR” yazılı Mahkeme heyetince son sözleri sorulan Salim Güran: Narin benim yeğenimdir bu dünyada en son zarar verecek insan benim, ben Narin’e zarar vermedim. “Öküz meydanda ama kimse burda demiyor.”
Karar nedeniyle birey ve toplum vicdanının rahatsız olduğunu, adalete olan güven duygusunun zedelendiğini çeşitli çevrelerden yükselen sesler,yapılan yorumlar, cevapsız bırakılan soruları dillendiren yazılardan anlayabiliyoruz.
Her ne kadar Mahkemelerin kararlarının Savcının iddianamesi ve onun da temel aldığı kolluk araştırması ile sınırlı olduğu açık olsa bile; bir Milletvekilinin “olayla ilgili bildiklerimiz ve söyleyemediklerimiz var” ifadesinin, “silah ve uyuşturucu kaçakçılığı” iddialarının Savcılık ve Kolluk tarafından yeterince araştırılmamış olduğu inancı, kararı toplum nezdinde “Adalet Mülkün Temelidir” düsturunun parantezi dışına çıkarıyor. Adalet Bakanı da bu durumu titrek kelimelerle şöyle ifade etmiş: “Kararın Milletimizin vicdanında yer bulması önemli”…
Bulmadı Muhterem, maalesef bulmadı!..
Hem de o kadar bulmadı ki; teşbih yoluyla da olsa aklımıza MOLEK’i getirdi…
“Adalet Mülkün Temelidir” düsturundaki “Mülk”; Arapça mlk kökünden gelen milk veya mülk sahip ve egemen olma, sahiplik, egemenlik, hükümdarlık, krallık anlamındadır.., malik, mülk, malik'ül mülk, memlük gibi kelimelerin köken aldığı "m-l-k"nin İsraillilerin komşuları olan Ammonluların tanrısı Molek (molech, moloch)'in isminden türetildiği düşünülür. Bu ilişki Cehennem bekçisi Malik açısından düşünüldüğünde daha açıktır. Buna göre Molek'e “çocukların kurban olarak sunulduğu”Hinnom vadisi (Ge be Hinnom) cehenneme, Molek ise Malik'e dönüşmüştür. Moloch (Molek) Ge-hinnom'da ikamet eden tanrıdır. Bir zamanlar İsrailoğulları bu cehennem tanrısına tapmışlardır ve onun öfkesini yatıştırmak için; ona çocuklarını kurban etmişlerdirve bu durum kral Yoşiya dinsel reform yapana kadar da süregelmiştir.
Molek'tenTanah'taki Levililer Kitabı'nda birkaç defa bahsedilir. Molek, kendisine "Ge ben Hinnom" Vadisi'nde canlı kız ve çocuk yakılarak kurban edilen ve aileleri çocuklarının çığlıklarından tereddüte düşmesin diye tören sırasında yakarışları bastırmak için davulların çalındığı bir tanrıdır (Yeremya32:35).
Molek’in (Romanize: mōleḵ) Baal'in bir unvanı olduğu da öne sürülür. (Day, John (2000). Yahwehand the Godsand Goddesses of Canaan. Sheffield AcademicPress.), keza İslam bilginleri de benzer kanıdadır: “Eski Samilerde insan kurbanı çok yaygındı. Tevrat'ta adı geçen Molohyani Baal, daha çok körpe etleri sever, O'nun tunç helkelinin bir fırın olan karnında çocuklar yakılır ve bu iğrenç tanrı doyurulurdu”(Hayrullah Örs, Musa ve Yahudilik, İstanbul, 1966, s. 143 .)
Devrim öncesi Rus edebiyatının demokratik temsilcilerinden biri olan A. İ. Kuprin (1870-1938) “Moloh” (Молох, 1890) hikâyesinde, kapitalizm olgusu, eski çağlarda insanların kurban edildiği Pagan Tanrısı “Moloh‟ (Moloch, Molek) ile kişileştirilir.
Moloch, günümüzde bir “mortalkombat” karakteridir.
Devlet, otoritesiyle haksıza ve haksızlığa geçit vermeyeceği düşüncesini, hakka ve haklıya güven duygusunu telkin eder. Memlekete hükmederken herkese adaletle; doğru, eşit ve dengeli davranarak; herkesin hakkını korur. Böylece devlete saygı duyulmasını sağlar, devletin saygınlığını artırır. Devlet, hükmünü adaletle yürütecek, hakimiyetini adaletle sağlayacaktır.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, “Adalet, mülkün temeli olduğu kadar sosyal barışın, refahın, istikrarın, kalkınma ve büyümenin tek lokomotifidir” diyor.
Savcılık ve kolluk güçleri adaletin gereklerini yerine getirmelidirler.
SÖZÜN ÖZÜ: NARİN’ler MOLEK’e kurban verilmesin, kurban edilmesin…
Yazınızı ilgi ile okudum. Olay ortaya çıktığında Zerzevan Kalesi, Mithras Tapınağı, Rabbit Hill ( Tavşan Tepe / Robert Lawson 1945) çocuk kitabı ile bağlantılı bir çok yorum ve yazı yazıldı. Ezoterik Sembolizm evrensel bilgi ve hakikatlerin basit ve sade ögelere indirgenerek ifade edilmesidir. Ben o güzel yüzlü güzel gülüşlü meleğin bu kadar karmaşık simgesel bir ritüel içinde hayattan koparıldığını düşünmüyorum. Olayın sonucuna baktığımızda sırf sebep ortaya çıkmasın diye her şeyi göze alan failler ve tanıklar (ki bana göre gizli fail) var. Sonuç olarak yaşama hakkı elinden alınan Narin melek için sizin başlığınız ve yorumunuz noktalıyor, virgüle gerek kalmıyor. Mülk mü, Molek mi? Kalemize sağlık.
Harika, Bilgi dağarcığıma çok şeyler kattı teşekkürler
Çalışmalar hayırlı olsun
Çok üzücü bir süreç yaşadık, daha adil bir ülke dilerken, coğrafya kader diye, kız çocuklarının daha değersiz görüldüğü coğrafyalarda toptan bir akli, vicdanlı,eşitlikçi , çağdaş bir dönüşüm diliyorum.
Kuvvetler ayrılığı ilkesi siyasetten dolayı ihlal edildiği sürece daha çok insanın canı yanar çok aile acı çeker.
zihniyet değişmezse adalet de değişmez biz de çok çocuğun arkasından ağlarız.
neticede ceza aldı. Kimler kimler ceza almadı bu ülkede bu bile gelişmedir.
En kötüsü böyle üzücü olayların normalleşmeye başlaması ve insanların bunları kabullenmesi. Kimsenin alınacak cezadan emin olamaması. Böyle bir durumda olunca da narin gibi çocukları koruyamıyoruz.
Cezalar kamu vicdanını rahatlatmayı amaçlamalıdır. Güçlünün sözü geçiyorsa orada adaletten bahsedilemez.
Bravo kaleminize saglik
Cocuklarini koruyamayan adalet olmaz
Adaletin bu kadar yıpranmasında emeği olanlar hep susuyor ama..
Herkesin düşündüğü ama ifade edemediği duygu ve düşünceleri entelektüel bir üslupla ifade etmişsiniz. Narin'in katilinin kim olduğu, neden öldürüldüğü bile izah edilememişken jet hızıyla gökten inen bir vahiy gibi verilen ceza adalete güveni zedelemiştir. Sonuç olarak toplum vicdanı rahatlamadığı gibi üstü örtülmeye çalışılan birşeyler mi var? diye düşündürmektedir.
Bu kafayla devam edersek daha çok narin ölür.
Ellerinize Sağlık