Blender, üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik açık kaynaklı bir yazılımdır. Aslında sadece üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik demek pek de doğru değil çünkü iki boyutlu içerik oluşturmaya yönelik araçları da var ama genellikle üç boyutlu modeller ve animasyonlar oluşturmak için kullanıldığını görüyorum. İşin iki boyutlu kısmına pek de hâkim değilim ancak üç boyutlu içerik oluşturmaya yönelik oldukça kapsamlı bir araç paketine sahip. Modelleme, sculpting (şekillendirme), texturing (dokulandırma) ve animasyon gibi.
Auto Rigging
Dilimize tam olarak nasıl çevirmemiz gerektiğinden emin olamadığım bir terim ile karşı karşıyayız. Olduğu gibi çevirirsek “otomatik donatma” gibi bir karşılık ortaya çıkıyor ama yapılan işe göre düşünürsek “otomatik iskelet oluşturma” gibi bir çeviri ortaya çıkıyor. Blender’da auto rigging, bir karakter veya nesne için otomatik olarak temel bir iskelet oluşturma işlemine denir. Auto rigging araçları, kemikler, ağırlıklar ve kontroller oluşturarak iskelet oluşturma sürecini basitleştirir ve karmaşık modellerin animasyonunu oluşturmayı kolaylaştırır.
Shape Keys
Blender’da shape keysya da dilimizdeki karşılığı ile şekil tuşları, kullanıcıların bir modelin farklı şekillerini veya deformasyonlarını oluşturup saklamasına olanak tanıyan bir özelliktir. Örnek olarak bir karakter gülen bir yüz ifadesi ile üzgün bir yüz ifadesi arasında sürekli olarak geçiş yapacaksa bu ifadeleri şekil tuşlarını kullanarak saklamak oldukça mantıklı olacaktır.