Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
Audio Source
Unity’deaudio sourceya da dilimizdeki karşılığı ile ses kaynağı, arka plan müziği, ses efektleri, sesli diyaloglar ve benzeri gibi sesleri oynatmak için kullanılan bir bileşendir. Herhangi bir GameObject’e eklenebilir ve geliştiricilerin sesin özelliklerini kontrol etmesine olanak tanır.Bir oyunun seslerinin iyi olması oyundan alınan zevki ciddi şekilde yükseltebilmekte. Bu bağlamda ses kaynaklarının oldukça önemli bir role sahip olduğunu söyleyebiliriz.
Audio Listener
Unity’deaudio listenerya da dilimizdeki karşılığı ile ses dinleyici, oyuncunun kulakları gibi davranarak bir sahnedeki bütün sesleri yakalayıp işleyen bir bileşendir. Genel olarak ana kameraya bağlanan bu bileşen, oyuncunun sahnedeki konumunu, ses kaynaklarının konumunu ve yoğunluklarını dikkate alarak oyuncunun sesleri nasıl duyacağını belirler.