Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unity neden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity,hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
Scene
Unity’de scene ya da dilimizdeki karşılığı ile sahne, oyun içindeki belirli bir alanı oluşturan tüm nesneleri, aydınlatmayı, kameraları ve benzerini içeren ortamdır. Sahneler bir Unity projesinin yapı taşlarıdır ve oyundaki farklı aşamaları veya konumları temsil edebilirler. Geliştiriciler birden fazla sahne oluşturabilir ve bunları birbirine bağlayarak bir oyun oluşturabilir. Her sahne, projenin ihtiyaçlarına göre tek bir oda kadar basit ya da bütün bir dünya kadar karmaşık olabilir.
Asset
Unity’de assetya da dilimizdeki karşılığı ile varlık, bir oyun veya uygulama içinde kullanılan üç boyutlu modeller, animasyonlar, dokular, ses dosyaları, komut dosyaları ve benzeri gibi öğeleri ifade eder. Geliştiricilerin oyunlarını oluşturmak için kullandıkları ham maddelerdir. Unity çeşitli varlık türlerini destekleyerek geliştiricilerin üç boyutlu modelleme araçları (Blender gibi.) veya ses düzenleme programları gibi diğer yazılımlarda oluşturulan içerikleri içe aktarmasına ve kullanmasına olanak tanır.