Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
UV Mapping
Unity’de UV mappingya da dilimizdeki karşılığı ile UV haritalama, iki boyutlu bir görüntünün (doku) üç boyutlu bir modele yansıtılması işlemidir. UV haritası, iki boyutlu dokunun hangi bölümlerinin üç boyutlu modelin yüzeyinin hangi bölümlerine karşılık geldiğini belirterek dokunun modelin etrafına nasıl sarıldığını belirler. Dokuların üç boyutlu nesnelere doğru bir şekilde uygulanması ve dokuların modelin geometrisiyle doğru şekilde hizalanmasını sağlamak için uygun UV eşleme önemlidir.
Shader Graph
Unity’deshader graph, geliştiricilerin kod yazmak yerine node (düğüm) tabanlı bir arayüz kullanıp görsel olarak shaderoluşturmasına olanak tanıyan bir araçtır.Shader graph, sanatçıların ve tasarımcıların görsel bir stil oluşturma süreçlerini, bu süreçteki denemeleri kolaylaştırır.