Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
Culling
Unity’deculling, kameranın görüş alanı dışında kalan, oyuncu tarafından görülemeyen nesnelerin renderedilmemesi işlemidir. Bu optimizasyon tekniğiyalnızca gerekli olan nesneleri işleyerek performansı artırır, GPU üzerindeki iş yükünü azaltır.
Baking
Unity’debaking, çalışma zamanında performansı artırmak için bir sahnenin aydınlatma veya navigasyon verileri gibi belirli yönlerinin önceden hesaplanması sürecini ifade eder. Örnek olarak ışığın çevreyle nasıl etkileşime girdiğinin hesaplanması ve sonucun doku (texture) olarak saklanması verilebilir. Bu sayede gerçek zamanlı olarak yeniden bir hesaplama yapmak yerine bu dokulardan faydalanarak çalışma zamanındaki performans artırılabilir.