Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
Occlusion Culling
Unity’deocclusion culling, başka nesnelerin arkasında kalmış, görülemeyen nesneleri oluşturmayarak performansı artıran bir optimizasyon tekniğidir.Örneğin, bir oyuncu bir duvarın arkasında duruyorsa, o duvarın arkasındaki nesneler görünür olmadığı için oluşturulmayacaktır. Bu teknik sayesinde işlenmesi gereken nesne sayısı ciddi şekilde azaltılabilir ve kompleks sahnelerde performans ciddi ölçüde artırılabilir.
Scriptable Objects
Unity’descriptable objectsya da dilimizdeki karşılığı ile komut dosyalı objeler, geliştiricilerin, oyun verilerini sahne dosyalarından bağımsız olarak depolamasına ve yönetmesine olanak tanıyan veri kaplarıdır. Karakter istatistikleri, eşya özellikleri veya seviye verileri gibi bilgileri tutmak için kullanılırlar.Özellikle birden çok sahneden veya farklı bileşenlerden erişilmesi gereken büyük miktardaki verileri yönetmek için oldukça kullanışlıdırlar.