Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
Scriptable Render Pipeline (SRP)
Unity’deScriptable Render Pipeline (SRP), geliştiricilerin işleme (render) hattını projelerinin belirli ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde özelleştirmelerine olanak tanıyan bir özelliktir. SRP, bir sahnenin nasıl işleneceği (renderedileceği) konusunda esneklik ve kontrol sunarak özel görsel stiller ve efektlerin oluşturulmasına olanak tanır.
Lightmap
Unity’de lightmapya da dilimizdeki karşılığı ile ışık haritası, bir sahne için oluşturulmuş (bakeedilmiş) aydınlatma bilgilerini saklayan bir dokudur. Işık haritaları, performans açısından pahalı olan gerçek zamanlı hesaplamalara gerek kalmadan gerçekçi aydınlatma efektleri elde etmek için kullanılır.