Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unity neden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
OnCollisionEnter
Unity’de OnCollisionEnter, Unity’nin scripting API’sinde bulunan ve iki collider çarpıştığında tetiklenen bir fonksiyondur. Geliştiriciler bu fonksiyonu nesneler fiziksel olarak etkileşime girdiğinde ne olacağını tanımlamak için kullanır. Nesnelerin hasar görmesi, ses çıkmasının sağlanması veya bir animasyonun tetiklenmesi gibi şeyler yapılabileceklere örnek olarak verilebilir. OnCollisionEnter, etkileşimli ve oyuncuya tepki veren bir oyun oluşturmak için önemli bir araçtır.
OnTriggerEnter
Unity’de OnTriggerEnter, Unity’nin scripting API’sinde bulunan ve “trigger” (Dilimizdeki karşılığı ile “tetikleyici”) olarak işaretlenmiş bir collider başka bir collider’a girdiğinde tetiklenen bir fonksiyondur. OnCollisionEnter’ın aksine trigger’lar fiziksel reaksiyonlara neden olmaz ancak nesnelerin üst üste bindiğini veya fiziksel olmayan bir şekilde etkileşime girdiğini tespit etmek için kullanılabilir. Geliştiriciler, yeni bir alana girme veya ara sahneleri tetikleme gibi olayları yönetmek için OnTriggerEnter’ı kullanır.