Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
C#
C# (“C-sharp" olarak okunur.), Microsoft tarafından geliştirilen çok yönlü bir programlama dilidir ve Unity’de komut dosyası (script) oluşturmak için kullanılan birincil dildir. Unity’de oyun objelerinin (GameObject) davranışını tanımlamak, oyunun mantığını yönetmek, oyuncu girdilerini yönetmek, çeşitli motor özelliklerine erişmek için Unityile etkileşimde bulunmak ve benzeri gibi işler için C# komut dosyaları kullanılır.
Game Object
Unity’de GameObject (Oyun objesi) olarak adlandırılan yapılar bir oyunun veya uygulamanın temel yapı taşıdır.GameObject, üç boyutlu bir modeli görüntülemek için bir mesh renderer, çarpışmaları tespit etmek için bir collider, davranış kontrolü için bir scriptve benzeri gibi çeşitli bileşenleri tutabilen boş bir kaptır. GameObject, oyuncu karakterlerinden düşman karakterlere, ışıklardan kameralara kadar bir sahnedeki her şeyi temsil edebilir. Hiyerarşik olarak düzenlenebilirler ve bu sayede geliştiriciler birden fazla GameObject’i birleştirerek daha karmaşık nesneler oluşturabilir.