Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
Prefab Variant
Unity’de Prefab Variantya da dilimizdeki karşılığı ile Prefab Varyantı, başka bir prefab’ın (Ebeveyni olan prefab’ın) özelliklerini miras alıp aynı zamanda modifikasyonlara izin veren özel bir prefabtürüdür. Prefab Varyantı, bir GameObject’in küçük farklılıklar içeren birden fazla versiyonunu oluşturmak için oldukça kullanışlıdır. Örneğin aynı karakterin farklı görünümlü versiyonlarını veya bir eşyanın varyasyonlarını oluştururken kullanılabilir.
GPU Instancing
Unity’de GPU Instancing, aynı mesh’in birden fazla kopyasının tek bir çizim çağrısıyla aynı andarenderedilmesine olanak tanıyan bir tekniktir. Bu teknik, çimen, ağaç veya düşman birimleri gibi çok sayıda birbirinin aynısı nesnenin performansı önemli ölçüde etkilemeden renderedilmesinde özellikle yararlıdır. GPU Instancing, CPU’nun yükünü azaltır ve GPU’nun paralel işlem gücünden yararlanır. Bu nedenle çok sayıda tekrarlayan nesnenin bulunduğu sahneleri optimize etmenin etkili bir yolu haline gelir.