Sektörün önde gelen oyun motorlarından biri olan Unity, çeşitli platformlarda oldukça popüler ve görsel açıdan çarpıcı oyunların bazılarının temelini oluşturmakta. Peki bir oyun motoru ne işe yarar ve Unityneden öne çıkmakta? Oyun motorları, geliştiriciler tarafından video oyunları tasarlamak ve oluşturmak için kullanılan, karmaşık grafiklerden temel fizik ve mekaniklere kadar her şeyi oluşturmak için gerekli araçları sunan yazılım paketleri olarak tanımlanabilirler. Unity, hem sektöre ilk adımlarını atan acemilere hem de deneyimli profesyonellere hitap eden çok yönlü ve erişilebilir bir platform sağlaması sebebiyle öne çıkıyor. Mobil cihazlardan konsollara ve sanal gerçeklik sistemlerine kadar çok çeşitli platformları destekleyerek geliştiricilerin vizyonlarını çeşitli ve ilgi çekici yollarla hayata geçirmelerine olanak tanımakta. Bu vizyon ister küçük bağımsız bir oyun olsun ister büyük ölçekli bir yapım olsun.
Baked GI (Global Illumination)
Unity’deki Baked Global Illumination, ışığın bir sahne boyunca nasıl sıçradığını ve yayıldığını önceden hesaplayan, gerçek zamanlı hesaplamalara gerek kalmadan gerçekçi aydınlatma efektleri oluşturan bir tekniktir. Baked GIoyun sırasında sahneye uygulanan ışık haritalarında (lightmap) saklanır ve böylece görsel kalite korunurken hesaplama yükü azaltılır. Aydınlatmanın dinamik olarak değişmediği statik sahneler için ideal bir tekniktir.
Realtime GI (Global Illumination)
Unity’deki Realtime Global Illumination ya da dilimizdeki karşılığı ile Gerçek Zamanlı Global Aydınlatma, gerçek zamanlı olarak ışığın çevreyle nasıl etkileşime girdiğini hesaplayan ve sahneyle birlikte değişen dinamik aydınlatma efektlerine olanak tanıyan bir tekniktir. Aydınlatmanın hareket eden nesnelere, değişen hava koşullarına veya diğer dinamik unsurlara tepki vermesi gerektiği durumlarda faydalı bir tekniktir.