Bir video oyunu oynarken veya görsel olarak etkileyici bir film sahnesi izlerken “Bunu nasıl yapmışlar acaba?” sorusunun aklımıza takıldığı zamanlar olmakta. Bu soruya verilebilecek cevaplardan bir tanesi ise Unreal Engine’dir. İnanılmaz derecede gerçekçi grafikler üretme ve karmaşık animasyonları yönetme becerisiyle bilinen Unreal Engine, küçük bağımsız oyunlardan büyük yapımlara kadar pek çok proje için geliştiricilerin favorisi haline gelmiş bir oyun motorudur. Basit bir ifadeyle oyun motoru, geliştiricilerin oyunlar ve sürükleyici deneyimler oluşturmak için kullandıkları bir yazılım paketi olarak tanımlanabilir ancak Unreal Engine oyun sektörünün ötesine geçerek film, mimari, otomotiv tasarımı ve sanal gerçeklik eğitimi gibi farklı sektörlerde kendine yer edinmiş durumda. İster video oyunu tutkunu olun ister teknoloji meraklısı olun isterseniz de sadece modern medyanın perde arkasına bir merakınız olsun fark etmeksizin Unreal Engine isminin bir şekilde karşınıza çıkma olasılığı oldukça yüksek.
Debugging
Unreal Engine’dedebugging ya da dilimizdeki karşılığı ile hata ayıklama, isminden de tahmin edilebileceği üzere bir oyunun kodundaki hataları bulma ve düzeltme sürecidir.
Ticking
Unreal Engine’deticking, bir kod parçasının bir aktör (actor) veya bileşen (component) üzerinde düzenli aralıklarla (genellikle kare başına bir kez) çalıştırılmasını ifade eder.
World
Unreal Engine’deworld ya da dilimizdeki karşılığı ile dünya, bir oyundaki bölümlerin, aktörlerin yer aldığı ve oynanışın gerçekleştiği genel üç boyutlu alana verilen isimdir.