Bir video oyunu oynarken veya görsel olarak etkileyici bir film sahnesi izlerken “Bunu nasıl yapmışlar acaba?” sorusunun aklımıza takıldığı zamanlar olmakta. Bu soruya verilebilecek cevaplardan bir tanesi ise Unreal Engine’dir. İnanılmaz derecede gerçekçi grafikler üretme ve karmaşık animasyonları yönetme becerisiyle bilinen Unreal Engine, küçük bağımsız oyunlardan büyük yapımlara kadar pek çok proje için geliştiricilerin favorisi haline gelmiş bir oyun motorudur. Basit bir ifadeyle oyun motoru, geliştiricilerin oyunlar ve sürükleyici deneyimler oluşturmak için kullandıkları bir yazılım paketi olarak tanımlanabilir ancak Unreal Engineoyun sektörünün ötesine geçerek film, mimari, otomotiv tasarımı ve sanal gerçeklik eğitimi gibi farklı sektörlerde kendine yer edinmiş durumda. İster video oyunu tutkunu olun ister teknoloji meraklısı olun isterseniz de sadece modern medyanın perde arkasına bir merakınız olsun fark etmeksizin Unreal Engineisminin bir şekilde karşınıza çıkma olasılığı oldukça yüksek.
Asset
Assetya da dilimizdeki karşılığı ile Varlık,Unreal Engineprojesinde ya da herhangi bir oyun motoru kullanılarak yapılan bir oyun projesinde kullanılan herhangi bir kaynak veya dosyaya verilen isimdir. Bu oyun içi varlıklar, bir projeyi hayata geçirmek için oyun motoruna aktarılan üç boyutlu modelleri, dokuları, ses dosyalarını, animasyonları ve komut dosyalarını içerebilir.
Component
Unreal Engine’de Component ya da dilimizdeki karşılığı ile Bileşen, bir actor’ün hareket, çarpışma (collision), görsel görünüm ve benzerigibi ek işlevler sağlayan daha küçük bir parçasıdır. Örneğin, bir lamba actor’ü aydınlatma için bir ışık bileşenine ve fiziksel şekli için bir statik mesh bileşenine sahip olabilir.