Reklam
Reklam
Başak İnan

Başak İnan

Ritüel

17 Ekim 2019 - 00:01

“Sürekli yaptığımız şey neyse, biz o’yuz. O halde, mükemmellik bir eylem değil, bir alışkanlıktır…” Aristoteles
Bu harika bir söz değil mi sizce? Bana göre, kendini ve sürekli yapmış olduğun davranışları sorgulamaya yönlendiriyor insanı. Düşününce sürekli ne yapıyorum diyorum kendi kendime. Alışkanlıklarım neler? Ritüellerim neler? Ben bir şeyleri sevdiğimi söylüyorum ama bu söylediklerimi kaç kere yapıyorum gün içinde ya da bir ayda ya da bir sene boyunca.

Kimler ne yapıyor hepsini bilemem ama bilmeniz ve yapmanız gereken bir ritüel söyleyebilirim; Uyku Ritüeli
Biliyorsunuz uyku, hem ruh hem beden sağlığı açısından çok önemli bir faktör.  İyi bir uyku düzeniniz yoksa hastalıklara davetiye çıkarmanız olası. Kişiden kişiye göre değişse de uyku alışkanlıkları, belli bir ritüeliniz olduğunda uykunuzun verimi artacaktır.

Bu hem çocuklar için hem de yetişkinler için önemli bir sistem. Nasıl ki çocuklara uyku eğitimi verilirken belli bir düzen kuruluyor biz de yetişkinler olarak aynısını yapacağız. Bize uygun bir liste hazırlayacağız ve her gün bunu yerine getireceğiz.

Eve gittiğinizde üstünüze giydiğiniz kıyafetten farklı bir yatak kıyafeti belirlemek ilk hedef.
Mümkünse her gün yatma saatine yakın, kısa bir duş almaya çalışın, bu bedeninizi rahatlatacaktır.
Yatmadan önce günlük öz bakımlar yerine gelecek (diş fırçalamak, tuvalet ihtiyacını gidermek, saç taramak gibi)

Bir bardak su içecek ve başucumuza da bir bardak su koyacağız.
Her gün yatma saatini standarda bağlayacağız. 22.00 ise hep aynı saatte yatakta olmamız gerek. Uykumuz olmasa dahi.
10 dakika meditasyon yapacağız.  Bu meditasyonda sadece günün olumlu anlarına odaklanıp, şükür edeceğiz.

Ve son olarak nefes egzersizi ile uykuya geçeceğiz.
Bu ritüeller başladığı an zaten beyine uyuma saati geliyor mesajı gittiği için, yatakta uykuya dalma süreniz azalmış olacak. Koşullanma olarak düşünün.
Hadi bakalım yapmayanlar denesin.

YORUMLAR

  • 0 Yorum