Eğitim; eğiticilerin bilgisi, araştırmacılığı, kişinin kendini aşma çabası ile verimli hale gelir.
Bu eğitim eğer sporda ise eğitici her antrenmanda sporcularına üstüne koyarak antrenman yaptırmalıdır.
Eğiticilikte eğitmen her antrenman sonrası sporcularının eksikliklerini görerek bir sonraki antrenmanda bu eksiklileri giderici bir program hazırlayarak yeni antrenmanda bu programı uygulamalıdır.
Eğitmen antrenman için spor sahasına ayak basmadan önce kendisini olabildiğince motive ederek sosyal hayattaki yaşamını bir kenara bırakmalıdır.
Her antrenmanda aynı programları uygulamak bu antrenmanlarda bulunan sporcularda durağanlık ve kendini aşamama duygusu yaratarak sportif verimsizliği yaratır.
Aslında her meslek sahibi ve her eğitici kendi branşında kendisini daha çok geliştirmenin yollarını araştırmalı ve bulmalıdır.
Bunun için kendi branşındaki seminere katılmalı branşıyla ilgili bilimsel kitap okumalı.
Eğiticilerin en önem vermeleri gereken konunun gerek görev aldığı kurumun gerekse sporcu velilerinin kendisine emanet ettikleri sporculara doğru bilgileri aktarmaları,verimli antrenman yaptırmaları sporcularına devamlı hedef göstermeleri ve devamlı olarak hedef yükseltmeleridir.
Bu nedenledir ki her meslekte olduğu gibi sporda da rutin olmak hep aynı kulvarda hareket etmek durağanlığı sonunda da gerilemeyi getirirken bu uygulamayla karşılaşan sporcularda da bıkkınlık yorgunluk kendisiyle ilgili umutsuzluk oluşur.
Tüm meslek sahipleri ve eğitmenler bilginin sonsuz olduğunun bilincinde olup kendi bilgilerinin üzerindeki bilgilere ulaşarak ve bunları sporcularına aktararak gelişim sağlayabilirler.
Gönlünüz ve kalbiniz rutinden uzak olsun.