Büyükşehir Belediye Meclisinin yeni yıl ilk toplantısını izledim…
Elime gündem geçti ve incelemeye başladım…
Gündemin iki maddesi dikkatimi çekti…
Her iki maddede de “Antepe ve Ulaşım AŞ’nin” sermaye artırımı söz konusuydu…
Merak ettim ve Başkan Başdanışmanı “Cem Oğuz’u” arayarak ANTEPE’deki sermaye artırımına neden gerek duyulduğunu sordum…
Oğuz, 476 milyon TL olan bu artışın nedeninin “Balbey Projesindeki imalatlar” için olduğunu söyledi…
Bu mahalledeki tarihsel dokuyu bozmadan yapılacak olan restorasyon ve inşaat çalışmalarında kullanılmak üzere Meclis tarafından sermaye artırımı yapıldığını ifade etti.
Ve mahalledeki bu çalışmalarda sona doğru gelindiğini belirterek bu yıl sonunda ya da en geç önümüzdeki yılın ortalarında söz konusu çalışmalar bitecek ve Balbey gerçek kimliğine kavuşmuş olacak, dedi…
Bu sermaye artışının Lara Sahil Düzenlemesi Projesi içinde kullanılacağını ekledi Cem Oğuz…
Bakanlıktan onay çıktıktan sonra bu projeye de en kısa zamanda başlanacağını ekledi.
Lara Sahil Projesine Mimarlar Odası tarafından bazı itirazların olduğunu ve bu konuda uzlaşma sağlanıp sağlanmadığını sordum, uzlaşma sağlandı dedi.
Projenin ilk halinde otel yeri olarak gösterilen konuyu hallettiklerini, projeden otel yerinin çıkarıldığını ve proje imlalatının tamamen ANTEPE tarafından yapılacağını söyledi…
Cem Oğuz’un anlattıklarını desteklememek mümkün değil…
Ancak yine de bu anlatılanların takibinin yapılması gerekecektir…
Özellikle gerek Balbey ve gerekse Lara Projelerinin ihalesi nasıl yapılacak göreceğiz…
***
İkinci olarak Ulaşım AŞ’de yapılan sermaye artırımı konusunda bilgilenmek için bu dönem atanan “Genel Müdür Melih Dipova’yı” aradım ve 210 milyon liralık bu artışın neden yapıldığını sordum…
Ulaşım AŞ, oldukça sorunlu ve tartışmalı bir dönem geçirmişti…
Yeni dönemde hem Yönetimi hem de Genel Müdürü değiştirildi…
Şunu belirtmeliyim ki, atanan Genel Müdür Melih Dipova, kendini kanıtlamış ve geçmişinde bu alanda oldukça başarılı sonuçlar almış bir teknokrat…
Nitekim yaptığı açıklamalara ikna olduğumu söyleyebilirim…
Dipova, sermaye artırımının çerçevesini şöyle çizdi…
“Ulaşım AŞ’nin gideri gelirinden çok fazla.
Özellikle raylı sistemde kullanılan enerji maliyetleri bu giderin önemli bir bölümünü oluşturuyor…
Keza, ücretsiz ve indirimli binişler de giderleri artıran bir başka kalem…
Bu giderleri azaltmanın iki yolu var.
Ya bilet fiyatlarına zam yapacaksınız, ya da belediye tarafından destekleme ile sermaye artıtımını sağlayacaksınız…
Muhittin Başkan, halkın çektiği bunca yoksulluğun üzerine bir de bilet fiyatlarında artış yapılmasını asla kabul etmediğinden aradaki farkı belediyenin destekleme kaynaklarından sağlamayı tercih etmiştir.”
Gerçekten çok yalın ve çok net bir açıklama yaptı Dipova…
Enerji maliyetlerinden dolayı kent içi ulaşımdaki raylı sistem ve otobüslerin giderlerinde ciddi bir artış var…
Bu artışın zam yaparak halka yansıtılmadan belediyenin kaynaklarından sübvanse edilmesi doğru ve halkçı bir uygulama…
Bu tercihinden dolayı Muhittin Başkana teşekkür edilmeli…