Sağlıklı Tartışmak
Reklam
Reklam
Nazlıcan Şenyurt

Nazlıcan Şenyurt

Sağlıklı Tartışmak

06 Eylül 2019 - 00:01

Duyguların yoğun olduğu bazı durumlarda kendimizi açık bir şekilde ifade etmemiz güçleşir. Duygu ve düşüncelerin dürüst ifadesinin teşvik edilmediği bir evde büyüdüyseniz işinizin daha zor olması kaçınılmazdır. Evliliğinizi kaybetmek istemiyorsanız kayınpederinize onlar hakkında ne düşündüğünüzü söylemekte zorlanabilirsiniz. İşinize ihtiyacınız varsa patronunuzla yüzleşmeniz kolay olmayabilir. Bazen çözüm odaklı sohbet etmenize rağmen iletişimin savunmaya dönüştüğünü farkedersiniz ve tartışmanız kavgaya dönüşür.
      İlişkilerde açık olmak oldukça önemlidir. Fikirlerin, duygu ve düşüncelerin doğru kelimelerle ve doğru ses tonuyla ifade edilmesi bir ilişkinin devamı için anahtar vazifesi görür. Bu bağlamda sizlere günlük hayatınızda ve profesyonel yaşamınızda kullanabileceğiniz bazı fikirler vereceğim.
     Geçmiş zaman kipi kullanmayın. Geçmiş zamana odaklanmak suçlayıcı bir tavıra sahip olmanıza neden olur. “Neden yaptın?”, “Sen dedin”, “Gelmedin” gibi yapılmış ya da yapılmamış geçmiş zamana ait eylemlere odaklanmak karşınızdaki kişninin kendisini savunmasına neden olur. Suçlayıcı olmaktan kaçının. Kullandığınız zaman kiplerine dikkat edin çünkü kelimeler çok önemlidir, iletişimin yönünü belirlerler. Tartıştığınız kişinin ne yaptığına odaklanmak yerine nasıl çözeceğinize odaklanırsanız sorunu çözmek için sağlıklı bir ortam yaratacaksınız.
     Dürüst olun. Ne hissettiğiniz konusunda özellikle. Karşınızdaki kişinin ne hissettiği konusunda varsayımlarınızı paylaşmaktansa kendi duygularınızı dile getirmeniz açık bir ortam yaratacaktır. Durumu kabullenici olun ve eleştirmeyin. Yanlışlarınızı kabullenin ve nasıl çözeceğiniz konusunda fikirlerinizi paylaşmaktan çekinmeyin. Diğer kişinin bakış açısını duymaya özen gösterin, onu dinleyin ve önemsediğinizi gösterin.
     Tartışmanın kavgaya dönüştüğünü gözlemlediğinizde sohbete daha sonra devam etmek üzere ara verin. Bu şekilde sorunları halının altına gizlemek yerine daha sonra çözülmek için rafa kaldırmış olacaksınız. Bu zaman aralığı iki tarafın da duygularının yatışmasına neden olacak ve kendinizi daha çözüm odaklı bulacaksınız.

YORUMLAR

  • 0 Yorum