Teknolojik gelişmeler bireylerin birbirleriyle iletişim kurmasını ve bilgi edinmesini daha etkileşimli hale getirdi. Bu gelişmelerin sağladığı yeni iletişim araçları bireylerin bilgiyi daha güvenilir ve daha kolay doğrulanabilir kaynaklardan edinmesine imkan sağladı. Yani insanlar artık bilgiyi herhangi bir aracı kişi olmadan doğrudan kaynağından öğrenebiliyor. Bu durum internet dünyasında bilgisayarların etkileşim gücünün iletişim için kullanılmasını tarif eden yeni medya akımının doğmasına sebep oldu. Sosyal medya hayatın her alanında etkin olarak kullanılıyor. İletişim, sosyal medya araçlarının çeşitli elektronik cihazlar aracılığıyla kullanılmasıyla diyaloğa dönüştü. Sosyal ağlarda paylaşılan içerik hızlıca yayılıyor ve insanlar bu içeriği tartışma olanağı buluyorlar. Bu hızlı yayılma ve tartışma ortamının kolaylıkla oluşması sosyal medyanın politik alanda etkin bir rol oynamasını da sağladı. İnsanlar arasında bilgi paylaşımı ve içerik oluşturulması daha az emek isteyen bir iş haline geldi. Çünkü sosyal medya sitelerinin kullanıcı sayısı çok yükseldi. Aslında, bu durum yani bilginin bu siteler üzerinden hızla ve kolaylıkla yayılıyor olması, bazı ülke ve hükümetlerini ‘siyasi’ tedirgin etti ki sitelere erişimi engelledi. Sosyal medya siyasi partiler ve siyasetçiler tarafından insanları siyasi katılıma yönlendirmek için kullanılıyor. Bunun yanı sıra, sosyal ağlar özellikle seçim dönemlerinde bir propaganda aracı olarak da kullanılıyor. Twitter ve Facebook, bu mecralardan o kadar çok siyasi paylaşımlar yapılıyor ki kimi zaman bilgi kirliliğine de neden olabiliyor. Bu durum belirttiğim gibi insanı siyasi katılıma yönlendirmek, ‘Onlara inanma bize inan’ meselesi ki partiye yeni oylar kazandırılsın. Paylaşımlarda sıklıkla herhangi bir hizmet beğenilmiyor, her şey bir eleştiri ile başlıyor ve uzayıp gidiyor. Nihayetinde konu siyasallaşıyor. Kendi sosyal medya ağlarımdan görüyorum ki bu türden paylaşımları daha çok yorumlayan siyasi partilerin yöneticileri ya da geçmişte görev alanlar. Özetle, birçok politikacı, bakan ve başkan sosyal ağları aktif olarak kullanıyorlar çünkü bu ağlar sayesinde politikacılar daha çok kişi tarafından tanınabiliyor, daha çok seçmene ulaşabiliyor ve onların görüşlerini etkin ve verimli bir şekilde değerlendirebiliyorlar.