Teknolojinin gelişimi ile birlikte kamu ve özel sektör kuruluşlarının halkla ilişkilerde kullandığı yöntem, araç ve teknikler değişmeye başladı. Özel sektörün yanı sıra kamu kurum ve kuruluşları da sosyal medyayı aktif olarak kullanıyor. Her geçen gün gündem oluşturma özelliği ve etkisi giderek artan sosyal medyaya kurumların çok daha önem vermesi gerekir.
İnsanlar alışveriş yapmak, tatil yapmak, turistik ve kültürel değerlere sahip ülkeleri gezmek için interneti aktif olarak kullanıyor. Tatil yörelerine ait yorumları, otellerle ilgili değerlendirmeleri internetten dolayısıyla sosyal medyadan takip eden insanlar, kararlarını okudukları yoruma, değerlendirilen otellerin puanlarına göre yapıyor. Dolayısıyla turizm alanında faaliyet gösteren özel sektör ve kamu kurum ve kuruluşları kendi web sitelerini, sosyal medya sayfalarını daha çok güncellemek ve daha çok takip etmek zorundadır. Ülkelerin tanıtımında ve ekonomisinde çok önemli olan turizme gereken önemin verilmesi ise hem kamu kurumlarına hem de özel sektör kuruluşlarına sorumluluk yüklemektedir. Bu sorumluluk yerine getirilirken sosyal medyanın aktif olarak kullanması önemli hale gelmiştir. Çünkü her insanın kolaylıkla ulaşabildiği sosyal medyanın bilinçli şekilde kullanılması gerekir. Hedef kitleye ulaşmada önemli bir araç konumuna gelen sosyal medyanın tanıtımda da büyük rolü vardır. Hedef kitleye ulaşmada önemli olan sosyal medya çift yönlü iletişime imkan vermesi açısından da fayda sağlar. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan geçtiğimiz hafta 2020’yi “Patara Yılı” ilan etti. Antalya’da sevinç yarattı. Antalya Valisi Münir Karaloğlu başta olmak üzere Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, turizmciler, birçok sivil toplum kuruluşunun temsilcileri bu konuyla ilgili düşüncelerini paylaştı. Kültür ve Turizm Bakanlığı, turizmde Türkiye’nin kültürel ve tarihi değerlerini ön plana çıkarmak amacıyla 2018 yılını Troia Yılı ilan etti. Daha sonra da dünyanın bilinen en eski kült yapılar topluluğunun ortaya çıkarıldığı Göbeklitepe’ye dikkat çekmek için 2019’u Göbeklitepe Yılı ilan etti. Bakanlık, 2020 yılının teması için ise Antalya’nın Kaş ilçesindeki Patara Antik Kenti’ni seçti. Antalya’da 2018 Perge Yılı, 2019 ise Aspendos Yılı ilan edilmişti. Arkeolojik kazılarla M.Ö. 8’inci yüzyıla tarihlenen Patara Antik Kenti, Antalya’nın Kaş ilçesine 42 kilometre uzaklıkta bulunuyor. Likya Birliği’ne üye en eski yerleşimlerden ve başkentlik yapmış bir şehir. 10 kilometrekarelik alana sahip antik kentte uzun yıllardır Akdeniz Üniversitesinden Prof. Dr. Havva İşkan Işık başkanlığında kazılar ve restorasyon çalışmaları yürütülüyor. Bugüne kadar onlarca eşsiz tarihi eserin ortaya çıkarıldığı Patara, UNESCO Dünya Kalıcı Miras Listesi’nde bulunan Xanthos vadisinde denize açılabilecek tek yer özelliğini taşıyor. Dünyanın en eski meclis binasına sahip ‘Noel Baba’ olarak da bilinen Aziz Nicholaos’un doğum yeri ve çocukluğunun geçtiği yer olan Patara, Likya Birliği şehirlerinin temsilcilerinin buluştuğu dünyanın en eski meclis binasına da sahip. Amfiteatr, tarihi deniz feneri, ana cadde, hamamlar, Roma zafer takı, Tepecik mezarlığı, bazilika ve çeşitli tapınaklarla tarihi açıdan büyük zenginliğe sahip antik kentte bulunan dünyanın en eski demokratik meclis binası olarak bilinen Patara Meclis Binası, TBMM tarafından restore edilerek ziyarete açıldı. Patara Antik Kenti yakınında yer alan 12 kilometre uzunluğundaki Patara kumsalı ise dünyanın en güzel plajları arasında gösteriliyor. Tüm bu güzellikleri özel sektörün yanı sıra kamu kurum kuruluşlarının internet ortamında tanıtımını daha sık yapması gerektiğini düşünüyorum. Daha çok tanıtım daha çok yabancı tatilci diyorum.