Yabancı turistlerin Antalya’yı tercih etmesini etkileyen en önemli faktörler hijyen, güvenlik ve doğal güzelliklerdir. Diğer bir ifadeyle, Antalya’nın güvenli bir şehir olması, temiz olması, güzel sahillerinin olması, iklimi ve doğal parkları yabancı turistlerin Antalya’yı tercih etmesinde etkili olmuştur. Yılda 30 milyar doların üstünde döviz kazandıran turizm sektörü koronavirüs salgını nedeniyle çok sıkıntılı günler geçiriyor. 2020 yılının turizmciler için kayıp yıl olduğunu düşünen birçok acente ve işletmeci çalışıp zarar etmektense açmamayı daha karlı görüyor. 1 Haziran’dan itibaren koronavirüs salgını önlemlerinin hafifletilmesiyle birlikte başlayan seyahat hareketliliğine rağmen turizmin başkenti Antalya’da açılan otel sayısı çok az. 24 ve 25 Haziran’da 5 otelin daha kapılarını açmasına rağmen toplam açık otel sayısı hala 50’yi bile bulmamış. AB’nin alacağı karar özellikle Almanya’nın Türkiye’yi seyahat uyarısı olan ülkeler listesinden çıkarması beklentisi gerçekleşirse Temmuz ayına girilmesiyle açılan tesis sayısının artması bekleniyor. Ortada bir belirsizlik var ve bu durum Antalya’da endişeyle karşılanıyor. Turizm sektörü Türkiye’nin lokomotif sektörlerinden birisi durumundadır. İhracattan sonra gelen ikinci büyük döviz kaynağı konumundadır. Ayrıca farklı büyüklükte iş kollarından oluşan onlarca değişik alt sektörle bağlantılıdır. Turizm, yurtiçi istihdam açısından inşaat sektöründen sonra ikinci sırada yer almaktadır. Antalya turizminde belirsizlik endişesi vardır. İnanıyorum ki turizmci aldığı kredilerle yılı nasıl kapatırım hesapları yapıyor. Keza turizmle ilişkili olan sektörler de aynı şekilde. Turizmde çalışanlar da işsizlik ve kısa çalışma ödeneği de bu ay sonu itibariyle bitti, ‘ben şimdi ne yapacağım’ diye kara kara düşünüyordur.