Ülkemizde turizm sezon ve sezon dışı olarak iki zaman dilimine ayrılmaktadır. Bu durumun ortadan kalkması ve turizmin dört mevsim yaşaması için pazarlama stratejileri geliştirilmelidir. Böylece ülkemiz, turizmden beklediği verimi sağlayacaktır. Ülkemiz açısından Antalya, turizmin yoğun olarak yaşandığı bir yerdir. Denizi, kumu, güneşi, doğal ve kültürel güzellikleriyle eşsiz bir turizm cennetidir. Deniz, güneş, kuma dayanan ve turizmin yaz mevsiminde yoğun bir şekilde yaşandığı bir il olarak gözükse de Antalya daha birçok alternatif turizm çeşidini bünyesinde bulunduran bir turizm şehridir.
Turizm, Türkiye’de önemi her geçen gün artan önemli endüstrilerden birisidir. Türkiye muhteşem bir turizm potansiyeline sahiptir. Ama Türkiye turizm arzını istenilen kapasitede kullanamamaktadır. Bu durum turizmden elde edilen gelirin istenilen ve beklenilen seviyeye ulaşmasını engellemektedir. Ülkemiz deniz, güneş, kum dışında birçok doğal ve kültürel güzelliğe sahiptir. Turizmin dört mevsim yaşatılması için gerekli arz ülkemizde mevcuttur. Bu arz en iyi şekilde kullanıldığında sezonsallık ortadan kalkacaktır. Turizmin dört mevsim yaşayan bir sektör olması için pazarlama stratejileri oluşturulmalıdır. Bu stratejiler en iyi şekilde uygulanırsa sezonsallık ortadan kalkar ve turizm Türkiye için dört mevsim yaşayan bir sektör haline gelir. Turizmin dört mevsim yaşayan, istihdamın yoğun olduğu, elde edilen gelirlerin arttığı, bölgenin en iyi şekilde tanıtıldığı ve bölgedeki turistik arzın en iyi şekilde kullanılmasını sağlayacak bir sektör olması için pazarlama stratejilerinin oluşturulması büyük öneme sahiptir. Bu sadece Antalya için değil, turizmle iç içe olmuş birçok şehir için de geçerli bir durumdur. Antalya’yı son yıllarda özellikle Uzak Doğu ve bazı Ortadoğu ve Arap ülkelerinden yabancı tatilci ziyaret etmeye başlamıştır. Antalya’da kasım ayına girdiğimiz bugünlerde bile turistik konaklama tesislerinde doluluk hem turizmci hem de esnafın yüzünü güldürmüştür. Gelecek yıllardaki kış aylarında açık kalan otel sayısının daha da artacağını düşünüyorum. Her zaman söylemişimdir tanıtım stratejimizi değiştirmemiz gerekiyor, biz ülke olarak artık bölgesel tanıtımlara ağırlık vermeliyiz. Belde ve ilçeler ayrı olarak kendini yurt dışında pazarlamalıdır.