Açıklamalarını ilgiyle okudum.
Almanya Başbakanı Angela Merkel önceki gün yaptığı konuşmada ülkede içten yanmalı motorlardan vazgeçerek 2030'a kadar elektrikli ulaşıma geçilmesi gerektiğini söyledi.
Gelecekteki mobilitenin “çevre dostu” olması gerektiğini kaydeden Merkel, 2030’a kadar 1 milyon şarj istasyonu kurarak ülkenin elektrikli otomobil altyapısını güçlendirmeyi hedeflediklerini açıkladı.
Şu anda Almanya’da toplam 21 bin şarj noktası bulunuyor ve Merkel’e göre bu sayı artmadıkça elektrikli araçlara olan talebin artması da uzun sürecek. Şarj noktaları arttıkça insanlar daha hızlı şekilde dizel ve benzinli araçlarından vazgeçmeye başlayacaklar. Taleple birlikte daha fazla üretim, model ve rekabet oluşacak ve sonuçta tüketici daha uygun fiyatla daha güvenli, daha konforlu çevre dostu araçlara sahip olabilecek. Alman hükümeti ilk aşamada 2030 yılına kadar emisyon salınımını yüzde 55 düşürmeyi amaçlıyor.
Hükümet, bu doğrultuda elektrikli araçlara geçiş yapmayı isteyen vatandaşlara devlet desteği sağlıyor. 4 bin euroya varan bu desteklerin yakında daha da büyük miktarları bulabileceği kaydediliyor. Merkel, otomobil firmalarının da tüketicilere verilen bu desteklerde yükün bir kısmını üstlenmesini istiyor. Alman hükümeti tarafından oluşturulan komisyon tarafından hazırlanan taslak rapora göre, ülkede otomobiller ve kamyonlara yönelik şarj istasyonları kurulmasının maliyeti 25 milyar euroyu bulacak.
Ülkemizin yerli otomobil projesi ne durumda? 2 Kasım 2017’de imzalanan protokol kapsamında, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği koordinasyonunda Anadolu, BMC, Kıraça, Turkcell ve Zorlu ortaklığında yapılan çalışmalar 3 farklı elektrikli araç modeli üzerinde sürüyor. Yapılan son açıklamaya göre seri üretime 2021 yılında geçilmesi planlanıyor. Merkel, kendi ülkesinin genelinde 1 milyon şarj noktasından söz ederken, bizim ülkemizde ne kadar şarj noktası olacak merak konusu. Otomobili ürettik, şarj ettik ‘Ver elini Antalya’dan İstanbul’a’ diye gönül rahatlığıyla diyebilecek miyiz? Milyarlarca euroyu bulan bir maliyeti olan yerli otomobil projesini hayata geçirebilecek miyiz, endişelerim var.