Doğada, akranlar ve yetişkinlerle etkileşim içinde bulunan çocuklar, iş birliği, yardımlaşma ve dayanışma gibi sosyal becerileri geliştirerek, gelecekte sağlıklı kişiler arası ilişkiler kurmaları için sayısız fırsat elde ederler.
Doğa ile kurulan bağ ve etkileşimler, çocukların bilişsel işlevlerini geliştirerek okulda ve yaşamda daha başarılı olmalarını sağlayan önemli akademik becerileri de destekler.
Doğal hafızayı güçlendirir, odaklanma becerisini artırdığı kanıtlanmıştır.
Bu da hayat boyu kalıcı öğrenmenin temelini atmış olur.
Çocuklar yapı gereği hareketli varlıklar olduğundan sürekli bir devinim içinde hareket ederler. Özellikle keşfetme ve merak noktasında oldukça etkin olan doğayla bütünleşmesi bir şekilde bir yaşam modeli seçmesi ve ebeveynlerin o mantıkla hareket etmesi çocukların merak ve keşfetme özelliklerini daha da geliştirir.
Doğayı tanımak çocuklar için ideal bir yaklaşımdır.
Toprakla iç içe olan çocukların da diğer çocuklara göre stres durumunu daha iyi yönettiği bilinir.
Çocuk su ve toprak ile buluşturulmalıdır ve çamura dokunmalıdır.
Toprak bereket ve huzurdur. Toprak oyundur.
Çayırlarda koşmalı bir kelebek uçmasını seyretmeli, kuş ötmesini hissetmelidir.
Çocuk doğadır.