banner237
banner203

Çocuklara kodlama eğitimi

Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Antalya Sanayici ve İş İnsanları Derneği’nin (ANSİAD) Millet İttifakı’nın Muratpaşa, Kepez, Döşemealtı ve Kepez belediye başkan adaylarını bir araya getirdiği ‘vizyon ve projeler’ toplantısına katıldı. Başkan Uysal, burada yaptığı konuşmada, Türkiye’nin geleceğe doğru, düzgün bir yerel yönetim rejimi üretmesi gerektiğini söyledi. Muratpaşa’da 5 yıl içinde ‘kapsayıcılık’ ve ‘sürdürülebilirlik’ kavramlarını esas alan bir hizmet dönemini geride bıraktıklarını söyleyen Uysal, yeni dönemde Muratpaşa Gençlik ve Teknoloji Merkezi, akıllı şehircilik çalışmaları kapsamında Dijital Turizm Çağrı merkezi ve Katılımcı Bütçe projelerini iş insanlarıyla paylaştı.

‘Dünya çılgın bir süreci yaşıyor’
Türkiye’de mevcut eğitim sisteminin ‘teknoloji’ kavramını henüz içselleştirememiş olduğunun belirten Uysal, “Dünya kelimenin tam anlamıyla çılgın bir süreci yaşıyor. Teknolojik değişimler, değişen üretim ilişkileri, yapay zeka, insansı robotlar, vs. bütün siyasi kuramların alt üst olduğu, otoriter ve sert kişilerin iktidarda bulunduğu, kızgın işsiz kitlelerin oluştuğu bir dönemi ortaya çıkardı. Böylesine ağır bir dünyada 5’nci sınıfa giden çocuk ailesinden, eğitim kurumundan teknolojiyi kullanmayı daha iyi biliyor” diye konuştu.

Babaannelere Whatsapp eğitimi
Yeni kuşağın bu alandaki talebinin karşılanamadığını belirten Başkan Uysal, kreşleri, destek eğitim kurumları ve gençlik evleriyle ilçenin en büyük eğitim kurumu olan Muratapaşa Belediyesi’nin bu alanda da sorumluluk almasını zorunluluk haline getirdiğini söyledi. Bu ihtiyaç üzerine şekillenen Muratpaşa Gençlik ve Teknoloji Merkezi’nin sürdürülebilirlik ve kapsayıcılık ilkeleri ışığında teknolojinin halk eğitimini verileceği bir yer olarak kurgulandığını belirten Uysal, “İlköğretim çağındaki çocuklarımız kodlama eğitimi alacak babaannesi de Whatsapp kullanma eğitimi” dedi.

‘Meraklı turist Antalya’ya gelecek’
Başkan Uysal, Dijital Turizm Çağrı Merkezi çalışmasının ise yeni dönemin akıllı şehircilik çalışmalarının turizm ve tanıtım ayağını oluşturacağını ifade etti. Merkezin deniz-kum-güneş arayan turistler dışında kendisini daha çok ‘seyyah’, ‘gezgin’, ‘sırt çantalı’ olarak nitelendiren kitleyle iletişim içinde olacağını belirten Uysal, “Arkeolojiyi merak eden, kültür amaçlı seyahat eden dünyada çok geniş bir kitle var. Bu alana girmek istiyoruz. Dijital Turizm Çağrı Merkezi,  interneti, sosyal medyayı çok işi takip eden bu kitleyle online kanallarda sürekli iletişim halinde olacak” dedi.
İHA

Anahtar Kelimeler:

Dikkat!

Yorum yapabilmek için üye girşi yapmanız gerekmektedir. Üye değilseniz hemen üye olun.

Üye Girişi Yap Yeni Üyelik

banner20

banner221

a