Y07, Y11, Y15 ve Y20 numaraları Haziran'da minibüsçüler için çok şey ifade edecek.
Bu numaralar, yeni toplu taşım sistemi olan otobüsçü-minibüsçü birleşmesi ve havuz sistemine karşı koyan esnafın gönderileceği sürgün hatlara ait! Karar, olağanüstü toplantıda alındı
Minibüsçü-otobüsçü birleşmesi ve havuz sistemiyle ilgili ön protokol için Minibüsçüler Odası'nın zaten taahhütname veren üyelerinden senet aldığı öne sürülüyordu. Birleşme ve havuz sistemine karşı koyan, bu birleşmenin sağlanması için ödenmesi gereken 72 aracın bedeli için 38 bin 100'er liralık senetleri imzalamayanların sürgün hatlara verileceği iddia ediliyordu. Havuz sistemine girmeyen ve birleşmeye karşı koyanların başına ne geleceği 21 Nisan 2011 tarihinde 'olağanüstü olarak toplanan' UKOME'nin 2011/04-231 sayılı kararında ortaya çıktı.
İsyancılara kötü haber
Karar yazısı, bir üst yazıyla 25 Nisan günü Minibüsçüler Esnaf Odası'na tebliğ edildi. Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Nazif Altınpınar imzalı yazıda, olağanüstü toplanan Büyükşehir Belediye Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) Genel Kurul Kararı bildiriliyor. Bu karara göre yeni toplu taşım hatları yani güzergahları belirlendi. Bu sistem Haziran ayında devreye girecek. Hat ve para havuzuna girmek istemeyenleri ise kötü günler bekliyor. Akdeniz Manşet gazetesi, UKOME kararına istinaden Minibüsçüler Odası'na gönderilen yazı ve UKOME kararını ele geçirdi.
Sürgün yolları
Kararda, hat ve para havuzuna girmek istemeyen araçların yerel hat olarak tanımlanan Y07 (Döşemealtı-Otogar), Y11 (Döşemealtı-Varsak), Y15 (Hisarçandır-Gürsu Depolama) veY20 (Aksu-Çalkaya-Güzeloba) hatlarında, aktarmalı sisteme dahil olmak kaydıyla, kendi aralarında dönerli olarak çalışmalarının uygun olduğu belirtiliyor. Bazı esnaf bu duruma karşı çıkıyor. Havuz sistemini bilenler ise 'Havuz sistemi suistimale açık bir sistemdir. Sistemi bir firma ya da kart işletim firması değil belediyenin ulaşımla ilgili birimi yönetmelidir' diyor. Yaklaşan tehlikeyi haber veriyor.
Sistemin açıkları
Sistemi bilenler 'Sistemi bir firma ya da kart işletim firması değil belediyenin ulaşımla ilgili birimi yönetmelidir. Yoksa havuz hesabını kontrol eden işletme ya da kurum havuz hesabından para tırtıklasa kimse bunu ispat edemez. Eski sistemde her şoför günlük kaç yolcu taşıdığını ve akşam sistemden kaç para alacağını biliyordu. Ama havuz sisteminde günlük her araçtan 5 lira kesilse kimsenin ruhu duymaz. Kimse bu sistemde günlük kaç yolcu taşıdığını bilemez. Uygulamada yolsuzluk ve benzeri bir durum yaşanmaması için sistemi özel bir kurum değil kamu kurumu olan belediye işletmelidir' diyor.
Protokole tepki var
Birleşme protokolüne göre 662 üyeli minibüsçülerin otobüsçülere 72 araç bedelini ödemesi gerekiyordu. 662 minibüsçüden iddiaya göre büyük çoğunluğu, bu parayı aralarında toplayarak ödemek için kendi oda yönetimlerine taahhütname vermişti. Ama taahhütname alınmasına rağmen Minibüsçüler Odası yönetiminin 662 minibüsçüden tanesi ortalama 350 bin lira olarak belirlenen 72 aracın bedeli olarak kişi başı 38 bin 100 lira dolayında 20 Haziran ödeme tarihli senet istediği öne sürülüyor. Bu rakam toplamda 25 milyonu (eski parayla 25 trilyon 222 milyar) buluyor. 82 bin liraya satın aldıkları AB plakalı araçlardan 40'ar bin lira borçları kaldığını söyleyen esnaf toplamda 80 bin lirayı ödemek için taksitle ödeme karşılığı kredi çekmek zorunda bırakılacaklarını öne sürüyor. Birleşme protokolüne uymayıp taahhütname ve senet imzalamayanların sürgün hatlara verileceğini öne sürüyor.
İŞTE O YAZI:
Minibüsçüler Odası'na Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı Ulaşım Şube Müdürlüğü'nden Daire Başkanı Nazif Altınpınar imzasıyla gönderilen UKOME karar yazısı aynen şöyle: 'Antalya kent genelinde toplu taşım sisteminin yeniden yapılandırılması amacıyla, Daire Başkanlığımızca yürütülen planlama çalışması sonucunda ortaya çıkan toplu taşım hatlarının ve sistemin çalışma ilkelerinin değerlendirilmesi ile ilgili mevzuat hükümleri gereği 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu'nun 7. ve 9. maddeleri ile UKOME Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde değerlendirilmiş olup, 21/04/2011 tarih ve 2011/04-231 sayı ile alınan UKOME Genel Kurul Karan neticesinde yeni yapılanma kapsamında oluşturulan güzergahların tek tek değerlendirilmesi için ayrıca bir UKOME Genel Kurul toplantısı yapılmasının ve yeni toplu taşım sisteminin Haziran ayı sonlarında devreye sokulmasının uygun olacağı belirtilmektedir. Hat ve para havuzuna girmek istemeyen araçların ise ilgili raporda gösterilen ve Yerel Hat olarak tanımlanmış olam Y07 (Döşemealtı-Otogar), Y11 (Döşemealtı-Varsak), Y15 (Hisarçandır-Gürsu Depolama) veY20 (Aksu-Çalkaya-Güzeloba) hatlarında, aktarmalı sisteme dahil olmak kaydıyl, kendi aralarında dönerli olarak çalışmalarının uygun olduğuna ve komisyona katılan üyelerin oy birliğiyle karar verildiği belirtilmektedir. Oda Başkanlığınıza bağlı araç sahiplerine, ekte bulunan 21.04.2011 tarih ve 2011/04-231 sayılı UKOME Genel Kurul Kararı'nın tebliğ edilmesi gerekmektedir.'
Şükrü AĞIRMAN
Bu numaralar, yeni toplu taşım sistemi olan otobüsçü-minibüsçü birleşmesi ve havuz sistemine karşı koyan esnafın gönderileceği sürgün hatlara ait! Karar, olağanüstü toplantıda alındı
Minibüsçü-otobüsçü birleşmesi ve havuz sistemiyle ilgili ön protokol için Minibüsçüler Odası'nın zaten taahhütname veren üyelerinden senet aldığı öne sürülüyordu. Birleşme ve havuz sistemine karşı koyan, bu birleşmenin sağlanması için ödenmesi gereken 72 aracın bedeli için 38 bin 100'er liralık senetleri imzalamayanların sürgün hatlara verileceği iddia ediliyordu. Havuz sistemine girmeyen ve birleşmeye karşı koyanların başına ne geleceği 21 Nisan 2011 tarihinde 'olağanüstü olarak toplanan' UKOME'nin 2011/04-231 sayılı kararında ortaya çıktı.
İsyancılara kötü haber
Karar yazısı, bir üst yazıyla 25 Nisan günü Minibüsçüler Esnaf Odası'na tebliğ edildi. Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Nazif Altınpınar imzalı yazıda, olağanüstü toplanan Büyükşehir Belediye Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) Genel Kurul Kararı bildiriliyor. Bu karara göre yeni toplu taşım hatları yani güzergahları belirlendi. Bu sistem Haziran ayında devreye girecek. Hat ve para havuzuna girmek istemeyenleri ise kötü günler bekliyor. Akdeniz Manşet gazetesi, UKOME kararına istinaden Minibüsçüler Odası'na gönderilen yazı ve UKOME kararını ele geçirdi.
Sürgün yolları
Kararda, hat ve para havuzuna girmek istemeyen araçların yerel hat olarak tanımlanan Y07 (Döşemealtı-Otogar), Y11 (Döşemealtı-Varsak), Y15 (Hisarçandır-Gürsu Depolama) veY20 (Aksu-Çalkaya-Güzeloba) hatlarında, aktarmalı sisteme dahil olmak kaydıyla, kendi aralarında dönerli olarak çalışmalarının uygun olduğu belirtiliyor. Bazı esnaf bu duruma karşı çıkıyor. Havuz sistemini bilenler ise 'Havuz sistemi suistimale açık bir sistemdir. Sistemi bir firma ya da kart işletim firması değil belediyenin ulaşımla ilgili birimi yönetmelidir' diyor. Yaklaşan tehlikeyi haber veriyor.
Sistemin açıkları
Sistemi bilenler 'Sistemi bir firma ya da kart işletim firması değil belediyenin ulaşımla ilgili birimi yönetmelidir. Yoksa havuz hesabını kontrol eden işletme ya da kurum havuz hesabından para tırtıklasa kimse bunu ispat edemez. Eski sistemde her şoför günlük kaç yolcu taşıdığını ve akşam sistemden kaç para alacağını biliyordu. Ama havuz sisteminde günlük her araçtan 5 lira kesilse kimsenin ruhu duymaz. Kimse bu sistemde günlük kaç yolcu taşıdığını bilemez. Uygulamada yolsuzluk ve benzeri bir durum yaşanmaması için sistemi özel bir kurum değil kamu kurumu olan belediye işletmelidir' diyor.
Protokole tepki var
Birleşme protokolüne göre 662 üyeli minibüsçülerin otobüsçülere 72 araç bedelini ödemesi gerekiyordu. 662 minibüsçüden iddiaya göre büyük çoğunluğu, bu parayı aralarında toplayarak ödemek için kendi oda yönetimlerine taahhütname vermişti. Ama taahhütname alınmasına rağmen Minibüsçüler Odası yönetiminin 662 minibüsçüden tanesi ortalama 350 bin lira olarak belirlenen 72 aracın bedeli olarak kişi başı 38 bin 100 lira dolayında 20 Haziran ödeme tarihli senet istediği öne sürülüyor. Bu rakam toplamda 25 milyonu (eski parayla 25 trilyon 222 milyar) buluyor. 82 bin liraya satın aldıkları AB plakalı araçlardan 40'ar bin lira borçları kaldığını söyleyen esnaf toplamda 80 bin lirayı ödemek için taksitle ödeme karşılığı kredi çekmek zorunda bırakılacaklarını öne sürüyor. Birleşme protokolüne uymayıp taahhütname ve senet imzalamayanların sürgün hatlara verileceğini öne sürüyor.
İŞTE O YAZI:
Minibüsçüler Odası'na Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığı Ulaşım Şube Müdürlüğü'nden Daire Başkanı Nazif Altınpınar imzasıyla gönderilen UKOME karar yazısı aynen şöyle: 'Antalya kent genelinde toplu taşım sisteminin yeniden yapılandırılması amacıyla, Daire Başkanlığımızca yürütülen planlama çalışması sonucunda ortaya çıkan toplu taşım hatlarının ve sistemin çalışma ilkelerinin değerlendirilmesi ile ilgili mevzuat hükümleri gereği 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu'nun 7. ve 9. maddeleri ile UKOME Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde değerlendirilmiş olup, 21/04/2011 tarih ve 2011/04-231 sayı ile alınan UKOME Genel Kurul Karan neticesinde yeni yapılanma kapsamında oluşturulan güzergahların tek tek değerlendirilmesi için ayrıca bir UKOME Genel Kurul toplantısı yapılmasının ve yeni toplu taşım sisteminin Haziran ayı sonlarında devreye sokulmasının uygun olacağı belirtilmektedir. Hat ve para havuzuna girmek istemeyen araçların ise ilgili raporda gösterilen ve Yerel Hat olarak tanımlanmış olam Y07 (Döşemealtı-Otogar), Y11 (Döşemealtı-Varsak), Y15 (Hisarçandır-Gürsu Depolama) veY20 (Aksu-Çalkaya-Güzeloba) hatlarında, aktarmalı sisteme dahil olmak kaydıyl, kendi aralarında dönerli olarak çalışmalarının uygun olduğuna ve komisyona katılan üyelerin oy birliğiyle karar verildiği belirtilmektedir. Oda Başkanlığınıza bağlı araç sahiplerine, ekte bulunan 21.04.2011 tarih ve 2011/04-231 sayılı UKOME Genel Kurul Kararı'nın tebliğ edilmesi gerekmektedir.'
Şükrü AĞIRMAN