Büro Emekçileri Sendikası (BES) Antalya Şubesi, 112 Çağrı Merkezi çalışanlarının sorunlarına dikkat çekmek ve taleplerinin karşılanması için basın açıklaması yaptı. 122 çalışanları adına basın açıklamasını okuyan BES Antalya Şube Eğitim ve Örgütlenme Sekreteri Ümit Şeker, İçişleri Bakanlığının 112 Acil Çağrı Merkezlerine yeterli kadro vermediğini, mevcut kadroları geçici görevlerle başka kurumlara gönderdiğini ifade ederek mevcut personelin vardiya sistemi ile daha fazla çalışmaya zorlandığını söyedi. Şeker, "Yıpratıcı değişken dinlenme saatleri, işitme, boğaz ses rahatsızlıkları, uzun saatler sabit hareketsiz oturmaktan kaynaklı fizyolojik ve dolaşım sistemi rahatsızlıkları yaşanmaktadır. Birçok ilde ortalama 100-150 çağrı alınırken Antalya’da bu sayı 800’e varmaktadır” dedi. 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının sorunlarını, taleplerini Bakanlıkla, şehirlerde bulunan idarecilerle defalarca görüştüklerinin altını çizen Şeker, "Ancak sorunlar çözülmediği gibi katlanarak büyüdü ve işte bu sebeple bugün burada bu eylemi yapma kararı aldık. Bakanlığın talimatlarına rağmen geçici görevlendirmeler iptal edilmediği gibi, Antalya 112 Acil Çağrı Merkezine yapılan her memur atamasında kurum müdürünün ve bizlerin karşı çıkmasına rağmen, ‘çağrı karşılama memuru’ kadro ünvanlı birçok personel YİKOB’a bağlı müdürlüklerde geçici görevlendirilmiştir. Antalya Valiliği ve YİKOB sadece bizleri değil İçişleri Bakanlığı talimatlarını da dikkate almamaktadır. Bu da yeterli olmamış, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü üzerinden hizmet alımı yapılmış, ihalede kâğıt üzerinde ‘çağrı karşılayıcı’ olarak görünen bu personeller; Valilik ve YİKOB’daki çeşitli müdürlüklerde hukuksuz bir şekilde büro çalışanı, makam odacısı, mühendis olarak görevlendirilmiştir. Antalya Valiliği ve YİKOB sadece bizleri değil hukuku, kanunları da dikkate almamaktadır" ifadelerini kullandı.
‘İdari garabet’
Antalya 112 Acil Çağrı Merkezinde personel sayısının artmak bir yana azaldığını söyleyen Şeker, "112 Acil Çağrı Merkezi gibi vatandaşın canı ve güvenliği üzerinden hizmet aldığı bir müdürlükte geçen sene yaz aylarında grup başına 17-18 olan personel sayısı bu sene 12’dir. 112 Acil Çağrı Merkezi üzerinden yapılan son hizmet alımıyla alınan 30 personelden sadece 10’u 112 Acil Çağrı Merkezine verilecek olup grup personel sayısı ancak 14’e çıkacaktır. Yani Antalya’nın nüfusu artmış ancak 112 Acil Çağrı Merkezinin personel sayısı azalmıştır. Buradaki idari garabeti sizlerin ve kamuoyunun takdirlerine bırakıyoruz. Talebimiz hizmet alımıyla çağrı karşılayıcı olarak alınan personellerin tamamının 112 Acil Çağrı Merkezinde görevlendirilmesidir. 112 Acil Çağrı Merkezinde yaşanan sorunlar sadece personellerin değil bu kurumdan canı ve güvenliği için hizmet alan vatandaşın da sorunudur” diye konuştu.
ZEHRA VARLI