Türkiye’de verilen eğitimin niteliğindeki düşüklüğün çok ciddi bir problem olduğunu söyleyen Öztürk, “Kapsamlı bir araştırma olan ve 2003 yılında yapılan Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Projesi (PISA) 4 temel alanı kapsamaktadır. Bunlar matematik, fen bilgisi, okuma ve problem çözme alanlarıdır. Türkiye, matematik alanında OECD üyesi 30 ülke arasında 29. sırada, araştırmaya katılan 41 ülke arasında ise 40. sırada yer alıyor. Okuma alanında ise, OECD üyesi ülkeler arasında 28, katılımcı ülkeler arasında ise 34. sırada yer almaktadır. Fen Bilgisi ve Problem Çözme alanlarında 41 ülke arasında 36. sırada yer almaktadır. Eğitim sistemindeki aksaklıkların; Türkiye’nin rekabet gücü, üretim yapısı ve dolayısıyla gelişmiş ülkelere yakınsama performansı üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik sağlıklı analizlerin yapılabilmesi için henüz iş yaşantısına adım atmamış öğrencilerin beceri düzeylerinin farklı ülkelerdeki öğrencilerle karşılaştırılması gerekmektedir” diye konuştu. Esra ALTUNKES
Eğitim
24 Kasım 2014 - 17:24
Güncelleme: 24 Kasım 2014 - 17:24
Eğitim sistemi çıkmazda
Eğitim- Sen Antalya Şube Başkanı Kadir Öztürk, 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle basın açıklaması yaparak, eğitim sisteminin çıkmaza sürüklendiğini iddia etti.
Eğitim
24 Kasım 2014 - 17:24
Güncelleme: 24 Kasım 2014 - 17:24
Eğitim- Sen Antalya Şube Başkanı Kadir Öztürk, 24 Kasım Öğretmenler Günü nedeniyle basın açıklaması yaparak, eğitim sisteminin çıkmaza sürüklendiğini iddia etti. Kadir Öztürk, eğitim sisteminin özellikle 13 yıldır çıkmazda olduğunu iddia ederek, “Çocuklarımız sürekli sınava giren onları adeta yarış atına dönüştüren, yaşıtlarıyla, arkadaşlarıyla rekabet ettiren döneminde ulusal ve uluslar arası sınavlarda adeta çuvallamış durumdayız” dedi. Türkiye’deki eğitim sisteminin içler acısı hale geldiğini iddia eden Kadir Öztürk, “Toplam Kalite yönetimi, performans yönetimi, stratejik planlama gibi bir çok yönetim yaklaşımını birden eğitim sistemimize taşınarak kaos yaratılmıştır. Eğitim hızla piyasalaşmış, özel okullar desteklenmiş, devlet okulları yokluğa mahkum edilmiştir. Eğitimde kalitesizlik adeta desteklenir olmuştur. Bu dönemde öğretmenler horlanmış, eğitim emekçileri asalak yerine konmuştur. Reel gelirleri sürekli düşmüş, meslekleri itibarsızlaştırılmıştır. Dindar nesil yetiştirme adına eğitim ayrıştırılmış salt imam hatipler desteklenir olmuştur” diye konuştu.
İlginizi Çekebilir