Türk turizminin başkenti Antalya’ya yılın ilk 8 ayında gelen turist profili, Pazar çeşitliliğinde arzu edilen seviyeye gelinemediğini ortaya koydu.
Antalya’da geçtiğimiz yıldan sonra bu yıl da gelen turist sayısı sevindirici seviyede. Ancak Pazar çeşitliliği açısından arzu edilen sonuç bir türlü elde edilemiyor. 2019 yılının ilk 8 ayı verileri, bu noktada yine sınıfta kaldığımızı gösteriyor. 2019’un ilk 8 ayında kente gelen yabancı ziyaretçi sayısı 10 milyon 766 bin olarak kayıtlara geçti. Bu dönemde Antalya'ya Rusya'dan 3 milyon 865 bin, Almanya'dan ise 1 milyon 697 bin ziyaretçi geldi. İlk ayda Antalya'ya gelen her 3 turistten birini Ruslar oluşturdu.
Hep lafta kalıyor
Alman ve Rus tatilcilerin Antalya'ya gelen toplam turist içindeki oranı yüzde 50'nin üzerinde. Yani kente gelen her 2 turistten 1'i Rus ve Alman. Hükümet yetkilileri ve turizm sektörü temsilcileri her fırsatta ‘pazar çeşitliliği’nden dem vursa da, ortaya çıkan sonuçlar bu anlamda başarı sağlanamadığını net olarak gösteriyor. Hatırlanacağı gibi 2016 yılında hem Rusya hem de Almanya ile yaşanan siyasi gerilimler nedeniyle ziyaretçi sayısı dibe vurmuş ve Antalya turizmi, yoğunlukla bu iki pazara bağımlı olmanın faturasını ağır ödemişti.
Antalya’da geçtiğimiz yıldan sonra bu yıl da gelen turist sayısı sevindirici seviyede. Ancak Pazar çeşitliliği açısından arzu edilen sonuç bir türlü elde edilemiyor. 2019 yılının ilk 8 ayı verileri, bu noktada yine sınıfta kaldığımızı gösteriyor. 2019’un ilk 8 ayında kente gelen yabancı ziyaretçi sayısı 10 milyon 766 bin olarak kayıtlara geçti. Bu dönemde Antalya'ya Rusya'dan 3 milyon 865 bin, Almanya'dan ise 1 milyon 697 bin ziyaretçi geldi. İlk ayda Antalya'ya gelen her 3 turistten birini Ruslar oluşturdu.
Hep lafta kalıyor
Alman ve Rus tatilcilerin Antalya'ya gelen toplam turist içindeki oranı yüzde 50'nin üzerinde. Yani kente gelen her 2 turistten 1'i Rus ve Alman. Hükümet yetkilileri ve turizm sektörü temsilcileri her fırsatta ‘pazar çeşitliliği’nden dem vursa da, ortaya çıkan sonuçlar bu anlamda başarı sağlanamadığını net olarak gösteriyor. Hatırlanacağı gibi 2016 yılında hem Rusya hem de Almanya ile yaşanan siyasi gerilimler nedeniyle ziyaretçi sayısı dibe vurmuş ve Antalya turizmi, yoğunlukla bu iki pazara bağımlı olmanın faturasını ağır ödemişti.
Yunus ERDOĞAN