Projeye göre 135 kilometre uzunluğundaki Antalya-Alanya yolu saatte 550 kilometre hızla 38 dakikada kat edilebilecek.
1937'de geliştirildi
Projelerini Mayıs 2008'de Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunduklarını ve yap-işlet-devret (YİD) modeli kullanılması kaydıyla kabul gördüklerini anlatan Eoro Rapid TR Yönetim Kurulu Başkanı Ertan Develik, manyetik tren teknolojisinin 1937'de geliştirildiğini söyledi. Teknolojinin eski olmasına rağmen bugün dünya üzerinde sadece Şangay'da kullanıldığını, Almanya'da testlerin sürdüğünü, bazı Avrupa ülkeleri ile Brezilya'da konu üzerinde çalışıldığını kaydeden Develik, Şangay'daki 31 kilometre uzunluğunda. Antalya-Alanya dünyanın en uzun hattı olacak. Her yıl 1,5 milyon turist bu trene binmek için Şangay'ı ziyaret ediyor. Başta Avrupalılar olmak üzere, doğu bloğu ülkelerinin turistleri artık Türkiye'ye gelecek. dedi.
80 yıl garantili
Proje kapsamında Serik'te bir bakım ve onarım istasyonu kurulacak. 80 yıl garantisi bulunan manyetik tren için Türkiye'nin kasasından tek kuruş çıkmayacak. Vagonlar ve yedek parçalar TCDD'ye ait fabrikalarda üretilecek. Projeye göre Antalya-Alanya hattında günlük 20 bin kişinin taşınması planlanıyor. Her 15 dakikada bir yapılacak seferlerde ortalama 500 kişi taşınacak. Karayoluyla 2,5 saat süren Antalya-Alanya arası ulaşımı 38 dakikaya inecek. Ortalama hızı 475 kilometre olacak manyetik tren 550 kilometre hıza kadar ulaşabilecek. Tren yerden 6 ile 20 metre yüksekliğinde manyetik bir hat üzerinde ilerleyecek. Tren yolcu vagonları haricinde 12 konteynır taşıyabilecek. Proje kapsamında Alanya'da durak inşa edilecek alışveriş merkezi içinde yer alacak. Hükümetin onay vermesi halinde hat Gazipaşa Havaalanı'na kadar uzatılarak Antalya Havalimanı'yla bağlantı kurulabilecek. Ayrıca Alanya'dan KKTC'ye frebit seferleriyle bağlantı yapılabilecek.
1937'de geliştirildi
Projelerini Mayıs 2008'de Eski Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a sunduklarını ve yap-işlet-devret (YİD) modeli kullanılması kaydıyla kabul gördüklerini anlatan Eoro Rapid TR Yönetim Kurulu Başkanı Ertan Develik, manyetik tren teknolojisinin 1937'de geliştirildiğini söyledi. Teknolojinin eski olmasına rağmen bugün dünya üzerinde sadece Şangay'da kullanıldığını, Almanya'da testlerin sürdüğünü, bazı Avrupa ülkeleri ile Brezilya'da konu üzerinde çalışıldığını kaydeden Develik, Şangay'daki 31 kilometre uzunluğunda. Antalya-Alanya dünyanın en uzun hattı olacak. Her yıl 1,5 milyon turist bu trene binmek için Şangay'ı ziyaret ediyor. Başta Avrupalılar olmak üzere, doğu bloğu ülkelerinin turistleri artık Türkiye'ye gelecek. dedi.
80 yıl garantili
Proje kapsamında Serik'te bir bakım ve onarım istasyonu kurulacak. 80 yıl garantisi bulunan manyetik tren için Türkiye'nin kasasından tek kuruş çıkmayacak. Vagonlar ve yedek parçalar TCDD'ye ait fabrikalarda üretilecek. Projeye göre Antalya-Alanya hattında günlük 20 bin kişinin taşınması planlanıyor. Her 15 dakikada bir yapılacak seferlerde ortalama 500 kişi taşınacak. Karayoluyla 2,5 saat süren Antalya-Alanya arası ulaşımı 38 dakikaya inecek. Ortalama hızı 475 kilometre olacak manyetik tren 550 kilometre hıza kadar ulaşabilecek. Tren yerden 6 ile 20 metre yüksekliğinde manyetik bir hat üzerinde ilerleyecek. Tren yolcu vagonları haricinde 12 konteynır taşıyabilecek. Proje kapsamında Alanya'da durak inşa edilecek alışveriş merkezi içinde yer alacak. Hükümetin onay vermesi halinde hat Gazipaşa Havaalanı'na kadar uzatılarak Antalya Havalimanı'yla bağlantı kurulabilecek. Ayrıca Alanya'dan KKTC'ye frebit seferleriyle bağlantı yapılabilecek.