Akpınar Group Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Akpınar, şu an Rus pazarı yokmuş gibi planlama yapılması ancak yine Rusça konuşan ülkelere ağırlık verilmesi gerektiğini söyledi. Bu durumda, Türkiye-Rusya ilişkilerinde düzelme olursa, reklam stratejilerinin yeniden onlara göre düzenlenebileceğini kaydeden Akpınar, “Şuan eski Rus cumhuriyetlerine, Balkan pazarına, Avrupa ülkelerine ve Çin’e yönelmiş durumdayız. Bu bizim B planımız olmakla birlikte yeni pazarlar da bakıyoruz. Ürünümüz çok kaliteli bir ürün ve dünyanın her yerinden talep görebilir” dedi. Avrupa'nın yanı sıra özellikle Çin, Şangay, Japonya ve Hindistan pazarına yönelik hızlı ve etkili bir tanıtımın Rusya'dan kaynaklanan kayıpları kısmen de olsa telafi edebileceğini vurgulayan Turizmci Akpınar, “Türkiye turizm cenneti, bir milyonu aşkın kişiyi istihdam ediyor. Sadece benim otellerimde çalışanların sayısı aileleriyle birlikte bini buluyor” ifadesini kullandı.
EXPO 2016 ilaç olabilir
Turizmde yaşanan Rus krizine karşı, 23 Nisan’da açılacak olan EXPO 2016 Antalya’nın can simidi olabileceğini öne süren Akpınar “EXPO 2016 Antalya’nın bütçesi var. Bu bütçeden, EXPO’ya katılacak ülkelerde tanıtım ve promosyonlar yapılmalı. Turizmde yaşanan krize karşı EXPO 2016 Antalya ilaç olabilir” diye konuştu. Turizm yatırımını yapmadan önce iki kez dünya turu yaptığını belirten Akpınar şöyle devam etti: “İki kez Dünya turu yaptım, her yıl 5-6 kere de yurt dışı seyahatlerinde bulunuyorum, bizim ülkemiz gibi bir sahile sahip ülke görmedim. Bizim en önemli sorunumuz ulaşım. Turistlerin İstanbul aktarmalı gelmek istemeyişi, tüm ülkelerden direkt tarifeli seferlerin olması gerekir. Ulaşım sorununa devletimiz destek olursa, bu dönem yeni pazarlara yapmış olduğumuz tanıtımlardan geri dönüş sağlayacağına inancım vardır.”