GSM operatörlerinin faturalı paketlerinde tuzaklar olduğunu söyleyen STDM Sivil Toplum ve Diyalog Merkezi (STDM) Başkanı Avukat İbrahim Güllü, 'Limitli veya limitsiz paketlere aboneliği gerçekleşen tüketici bilgilendirme yapılmadığından limit aşarak kabarık fatura ile karşı karşıya kalıyor' dedi. Güllü, yüksek faturalardan bunalan tüketicinin, tüketici derneklerine başvurarak yardım talep ettiğini ifade etti. Tüketicilere bu uyarının bazen gelmediğini ve bu yüzden mağdur olunduğunun altını çizdi. Güllü, 'Limit aşımı veya sistemden kaynaklanan hatalar nedeniyle gelen yüksek faturalara itiraz edilmekle birlikte, küçük tutarlara, 'astarı aslından pahalıya gelir' diye tüketici hak arama yollarına başvurmamaktadır' diye konuştu.
Bir liradan milyonlarca kazanç
Av. İbrahim Güllü, 'Yüksek gelen faturalara itiraz eden tüketiciye ilk önce olumsuz yanıt verilmekte, ancak tüketicinin kararlılığı karşısında yapılan yanlış düzeltilmekte ve fazladan alınan bedel tüketiciye iade edilmektedir. Bunun gibi 300'e yakın örnek yaşanmıştır. Faturalardaki 1-10 TL arasındaki hataları tüketici fark etmemektedir. Milyonlarca abonesi olan GSM operatörlerinin sistemden kaynaklanan 1 TL'lik hata nedeniyle milyonlarca TL haksız kazanç elde edebilmektedir. Bu nedenle tüketicinin bu konularda korunması sorumluluğu Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) aittir' dedi.
444'lü hatlar tarife dışı
Tüketicinin 444'lü hatların paket kapsamında olmadığını bilmediğini dile getiren Güllü, paket aboneliklerinde bayilerin bu hattın pakete dahil olup olmadığı konusunda tüketiciyi mutlaka bilgilendirmesi gerektiğini vurguladı. Faturaların zamanında ödenmemesi konusunda da tüketicilerin büyük sıkıntılar yaşadığını, hukuksuz uygulamalarla karşı karşıya kaldığını belirtti. Güllü, 'Tüketicinin temerrüte düşmesi durumunda 90 gün sonra icra takibi ve hattın iptali gerekirken, bazı GSM operatörleri 20 günlük bir süre içinde ilamsız takiple icrayı başlatmakta ve hattı sözleşmeye aykırı keyfi bir şekilde iptal edebilmektedir' ifadesini kullandı.
Operatörün uyanığı
Güllü, şöyle konuştu: 'Bir GSM operatörü tarafından 2006 yılında hattı iptal edilen tüketiciye 2008 yılında aynı hatla ilgili fatura düzenlendiği, hattı iptal edilmesine rağmen tüketiciye, hattı iptal edilmemiş gibi 7 ay boyunca fatura gönderildiği bize gelen şikayetlerden anlaşılmaktadır. Operatörler arası geçişlerde tüketici cezalandırılırcasına kişinin adresine geçmiş tarihlere ait veya sözleşmedeki bir maddeye dayalı bir fatura düzenlenerek tüketiciye gönderilmekte ve tüketici huzursuz edilmektedir.'
Şükrü AĞIRMAN
Bir liradan milyonlarca kazanç
Av. İbrahim Güllü, 'Yüksek gelen faturalara itiraz eden tüketiciye ilk önce olumsuz yanıt verilmekte, ancak tüketicinin kararlılığı karşısında yapılan yanlış düzeltilmekte ve fazladan alınan bedel tüketiciye iade edilmektedir. Bunun gibi 300'e yakın örnek yaşanmıştır. Faturalardaki 1-10 TL arasındaki hataları tüketici fark etmemektedir. Milyonlarca abonesi olan GSM operatörlerinin sistemden kaynaklanan 1 TL'lik hata nedeniyle milyonlarca TL haksız kazanç elde edebilmektedir. Bu nedenle tüketicinin bu konularda korunması sorumluluğu Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna (BTK) aittir' dedi.
444'lü hatlar tarife dışı
Tüketicinin 444'lü hatların paket kapsamında olmadığını bilmediğini dile getiren Güllü, paket aboneliklerinde bayilerin bu hattın pakete dahil olup olmadığı konusunda tüketiciyi mutlaka bilgilendirmesi gerektiğini vurguladı. Faturaların zamanında ödenmemesi konusunda da tüketicilerin büyük sıkıntılar yaşadığını, hukuksuz uygulamalarla karşı karşıya kaldığını belirtti. Güllü, 'Tüketicinin temerrüte düşmesi durumunda 90 gün sonra icra takibi ve hattın iptali gerekirken, bazı GSM operatörleri 20 günlük bir süre içinde ilamsız takiple icrayı başlatmakta ve hattı sözleşmeye aykırı keyfi bir şekilde iptal edebilmektedir' ifadesini kullandı.
Operatörün uyanığı
Güllü, şöyle konuştu: 'Bir GSM operatörü tarafından 2006 yılında hattı iptal edilen tüketiciye 2008 yılında aynı hatla ilgili fatura düzenlendiği, hattı iptal edilmesine rağmen tüketiciye, hattı iptal edilmemiş gibi 7 ay boyunca fatura gönderildiği bize gelen şikayetlerden anlaşılmaktadır. Operatörler arası geçişlerde tüketici cezalandırılırcasına kişinin adresine geçmiş tarihlere ait veya sözleşmedeki bir maddeye dayalı bir fatura düzenlenerek tüketiciye gönderilmekte ve tüketici huzursuz edilmektedir.'
Şükrü AĞIRMAN