Erasmus programı kapsamında Özel Falez Fen Bilimleri Anadolu Lisesi’nin ortaklarından biri olduğu ve Avrupa Komisyonu Türkiye Ulusal Ajansı tarafından hibe alarak gerçekleştirdiği ‘Roots/Kökler’ isimli 2018-2020 yılları arasında sürdürülecek projenin 2’nci toplantısı, Avrupa’nın altı farklı ülkesinden gelen öğretmen ve öğrencilerle İtalya’nın Sicilya adasındaki Catania şehrinde yapıldı. Özel Falez Fen Bilimleri Anadolu Lisesi Okul Müdürü Birol Orak, gerçekleştirilen proje ile ilgili değerlendirmelerde bulunarak, “Stratejik okul ortaklıkları kapsamındaki projemiz, İspanya, İtalya, Çek Cumhuriyeti, Kıbrıs, Finlandiya ve Türkiye’deki okulların öğretmen ve öğrencilerinden oluşmaktadır. Program boyunca katılımcılar çeşitli atölye çalışmaları gerçekleştirdi, Türk dansları ve yemekleri hakkında sunumlar gerçekleştirdi, bölgedeki tarihi ve turistik yerlere, Etna Yanardağına yapılan bir geziye katıldı. Belediye başkanını ziyaret ederek şehirler hakkında karşılıklı görüşler paylaşıldı, operaya gidildi ve farklı kültürleri ve yaşamları aktif bir öğrenmeyle yerinde gerçekleştirildi” dedi. Kültürler tanışıyor
Proje ile öğrencilerin kültürümüzü tanıttığını hatırlatan Okul Müdürü Birol Orak, “Öğrenciler sosyal, dijital, girişimcilik ve yabancı dille iletişim yeterliliklerini geliştirerek, gelecek yaşamlarına daha iyi hazırlanabilmeleri ve başarılı olabilmeleri için motivasyon ve girişimcilik duygularını artıracaklardır. Aynı zamanda Avrupa ülkelerinde var olan ekonomik sorunlar içinde gençlerin işsizlik oranının yüksek bir düzeyde olduğu, iş piyasasında başarılı olabilmek için motivasyonlarının azaldığı, dil yeterliliklerinin eksikliği gibi Avrupa işgücü piyasasındaki engelleri aşmak ve gençlerin girişimcilik olgusunu artırmak için yardımcı olacaktır. Çünkü proje etkinliklerimiz ve çalışmalarımız, onların yaratıcı düşüncelerini geliştirecek ve sahip oldukları özgür düşünceyle girişimcilik duygusunu aşılayarak bir yaşam yolu oluşturacaktır” diye konuştu. Okullar arası bilgi alışverişi
Sosyal etkinliklerin eksikliğinin öğrencilerin okula ilgilerini azalttığına dikkat çeken Orak, “Okulda dersleri dinlerken çok çabuk yorulmakta ve iç mekanlarda kalmak zorunda oldukları için enerjilerini boşaltamamakta, evlerinde ise zamanlarının çoğunu bilgisayar önünde geçirmekte ve bu durum da onların sosyalleşmesini engellemektedir. Sanal dünya ve okul dışındaki hayat onlar için daha cazip olmaktadır. Dolayısıyla, öğrenciler arasında okul, çevre ve insanlık için büyük bir isyan ve ihmal gözlenmektedir. Okul eğitimi bir yandan bilgi sağlarken, diğer yandan da öğrencilerin dış dünyaya nasıl tepki verdiklerini ve modellerini şekillendirir. Bu nedenle, projemiz sadece standart okul eğitimini değil aynı zamanda gayri resmi yöntemleri ve faaliyetleri bir araç olarak içeren, Avrupa okulları arasında bilgi alışverişi yapmayı ve öğretmenlere uyguladıkları müfredatların farklı yönlerini tartışmak için iyi bir fırsat sunmayı amaçlayan bir Avrupa Birliği Projesidir” dedi. Etkili öğretim
Projenin çok etkili olduğunu vurgulayan Müdür Orak, “Projemiz sayesinde öğretmenlerimiz, müfredat içinde kaybolmak yerine, kendilerini geliştirmek için dünyadaki etkili öğretim yöntem ve gelişmelerini yakından takip edebilecekler, farklı teknikler tanıyacaklar ve bunları sınıflarımızda uygulayabilmek için fırsatlar oluşturarak derslerini genellikle teorik olarak kalmaktan çıkarıp, pratik uygulamaya geçeceklerdir. Böylelikle kaliteli bir eğitim grubunun, kaliteli bir okul yaratacağına inanmaktayız. Çalışmalarımız atölye çalışmaları, tartışma ortamları, powerpoint sunumları, seminerler, geziler, dramalar, anketler oluşturma ve yürütme, etkinliklerin hazırlanması ve sunulması, bültenler, mini broşürler şeklinde yürütülecek ve tüm bu çalışmalar proje web sitesinde ve e-twinning sayfasında güncel olarak yayınlanacaktır. Projemizin yöntemleri, çalışmaları, sonuçları ve sürdürülebilirliği ile kendi okulumuzda olduğu kadar diğer okullardan projemizin çalışmalarına katılan öğrenciler ve öğretmenler üzerinde de yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde olumlu etkiler yaratması beklenmektedir” diye konuştu. Esra ALTUNKES
Proje ile öğrencilerin kültürümüzü tanıttığını hatırlatan Okul Müdürü Birol Orak, “Öğrenciler sosyal, dijital, girişimcilik ve yabancı dille iletişim yeterliliklerini geliştirerek, gelecek yaşamlarına daha iyi hazırlanabilmeleri ve başarılı olabilmeleri için motivasyon ve girişimcilik duygularını artıracaklardır. Aynı zamanda Avrupa ülkelerinde var olan ekonomik sorunlar içinde gençlerin işsizlik oranının yüksek bir düzeyde olduğu, iş piyasasında başarılı olabilmek için motivasyonlarının azaldığı, dil yeterliliklerinin eksikliği gibi Avrupa işgücü piyasasındaki engelleri aşmak ve gençlerin girişimcilik olgusunu artırmak için yardımcı olacaktır. Çünkü proje etkinliklerimiz ve çalışmalarımız, onların yaratıcı düşüncelerini geliştirecek ve sahip oldukları özgür düşünceyle girişimcilik duygusunu aşılayarak bir yaşam yolu oluşturacaktır” diye konuştu.
Sosyal etkinliklerin eksikliğinin öğrencilerin okula ilgilerini azalttığına dikkat çeken Orak, “Okulda dersleri dinlerken çok çabuk yorulmakta ve iç mekanlarda kalmak zorunda oldukları için enerjilerini boşaltamamakta, evlerinde ise zamanlarının çoğunu bilgisayar önünde geçirmekte ve bu durum da onların sosyalleşmesini engellemektedir. Sanal dünya ve okul dışındaki hayat onlar için daha cazip olmaktadır. Dolayısıyla, öğrenciler arasında okul, çevre ve insanlık için büyük bir isyan ve ihmal gözlenmektedir. Okul eğitimi bir yandan bilgi sağlarken, diğer yandan da öğrencilerin dış dünyaya nasıl tepki verdiklerini ve modellerini şekillendirir. Bu nedenle, projemiz sadece standart okul eğitimini değil aynı zamanda gayri resmi yöntemleri ve faaliyetleri bir araç olarak içeren, Avrupa okulları arasında bilgi alışverişi yapmayı ve öğretmenlere uyguladıkları müfredatların farklı yönlerini tartışmak için iyi bir fırsat sunmayı amaçlayan bir Avrupa Birliği Projesidir” dedi.
Projenin çok etkili olduğunu vurgulayan Müdür Orak, “Projemiz sayesinde öğretmenlerimiz, müfredat içinde kaybolmak yerine, kendilerini geliştirmek için dünyadaki etkili öğretim yöntem ve gelişmelerini yakından takip edebilecekler, farklı teknikler tanıyacaklar ve bunları sınıflarımızda uygulayabilmek için fırsatlar oluşturarak derslerini genellikle teorik olarak kalmaktan çıkarıp, pratik uygulamaya geçeceklerdir. Böylelikle kaliteli bir eğitim grubunun, kaliteli bir okul yaratacağına inanmaktayız. Çalışmalarımız atölye çalışmaları, tartışma ortamları, powerpoint sunumları, seminerler, geziler, dramalar, anketler oluşturma ve yürütme, etkinliklerin hazırlanması ve sunulması, bültenler, mini broşürler şeklinde yürütülecek ve tüm bu çalışmalar proje web sitesinde ve e-twinning sayfasında güncel olarak yayınlanacaktır. Projemizin yöntemleri, çalışmaları, sonuçları ve sürdürülebilirliği ile kendi okulumuzda olduğu kadar diğer okullardan projemizin çalışmalarına katılan öğrenciler ve öğretmenler üzerinde de yerel, bölgesel ve ulusal düzeyde olumlu etkiler yaratması beklenmektedir” diye konuştu.