Havalimanında 2 saati aşan rötara ve bu rötar süresine rağmen uçakta ikram edilmesi gereken çayın 5 liraya satılmasına karşı çıkan vatandaş, Onur Air’den 319 lira tazminat bedeli aldı
Hem rötarlı hem ücretli
Akdeniz Manşet Gazetesi İstihbarat ve Haber Bölüm Şefi Şükrü Ağırman 24 Mart 2016 günü saat 20.20 Antalya-İstanbul seferini yapan Onur Air (Onur Havayolları) uçağına binmek için Antalya Havalimanı’na gitti. Uçak 2 saat 20 dakika sonra 22.40’ta havalandı. Ağırman rötar süresine isyan etti. Ayrıca uçuş kuralları gereği yurt içi uçuşlarda, 2 saati aşan rötarlarda uçak içerisinde içecek servisinin ücretsiz yapılması gerekiyordu. Ancak ikram edilmesi gereken içecek de 5 liraya satılmak istendi. Rötar süresine ve bu uygulamaya tepki duyan Ağırman; Onur Air’e şikâyette bulundu.
5 liralık çayın bedeli 319 lira
Firma, “Her havayolu şirketinde olabileceği gibi uçaklarımızda teknik, bir önceki uçuşun geç gelmesi, hava koşulları ve havayolu trafiğinin yoğunluğu vb. gibi çeşitli nedenlerden dolayı zaman zaman rötarlar olabilmektedir” diyerek amaçlarının yolcuları sıfır riskle uçurmak olması nedeniyle, beliren sorunları yüzde yüz çözümlemeden uçuş izninin verilemeyeceğini belirtti. Ağırman şikayetini Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’ne taşıdı ve Onur Air kendisine 2 Mayıs günü 319 liralık tazminat ödemesi yaptı.