9 milyar keşif bedeli
Eskişehir- Isparta- Burdur- Antalya Limanı'na uzanan, 9 milyar lira keşif bedeli olan hızlı tren demiryolu yatırım planını hatırlatan Badak, Eskişehir'den Antalya'ya projenin bitirilmesinin son derece önemli olduğunu kaydetti. Bölgemizdeki yük ve taşımacılık hareketine bakıldığında birinci planda Baladız'dan Antalya Limanı'na Bu hattın bitirilmiş olmasının tamamının bitirilmiş olmasından çok daha önemli olduğunu belirten Badak, şu öneriyi sundu: "Afyon- Burdur- Isparta bölgesindeki mermercilik, Isparta çimento, Denizli çimento, Antalya bölgesindeki çimento fabrikalarının ihracat hareketi Antalya Limanı'na bunların demiryoluyla indirilmesi son derece önemli. Bunun işletme safhasını hiç düşünmeden altyapısı gerçekleşse Baladız dediğimiz noktadan, oraya kadar demiryolu geliyor, Isparta ve Burdur'a ayrılıyor. Baladız'a kadar yeni hat yapılsa 130 kilometrelik bütünü bırakılarak, limana bağlanmış olan bu hattın hızlı bir şekilde özel sektör tarafından işletilebileceğini söylememiz lazım."
Acil ihtiyaç Eskişehir değil Baladız
Özel sektörün buna hazır olduğunu aktaran Badak, "Bizim yöremizde organize sanayi bölgesinde lojistik firmalarıyla yaptığımız görüşmelerde acil ihtiyaç Eskişehir'e bağlanmak değil, Baladız'a bağlanmak yönünde. Yükler sadece klinker, mermer ve bunun türevleri değil. Bunlar dışında Antalya Limanı'ndan gelip gidebilecek yükler de buradan elleçlenebilecek. Konvansiyonel hatla yeni yapılacak bu hat birleştirilmek suretiyle zaten ana demir yolu hattıyla da Afyon'la, Kütahya'yla, Konya'yla da birleştirilmiş olacak" diye konuştu.