Veli-Der Antalya Şubesi, sona eren 2020-2021 eğitim öğretim yılını değerlendirerek Milli Eğitim Bakanlığı’na (MEB) karne verdi.
2020-2021 eğitim öğretim yılının sona ermesinin ardından Veli-Der Antalya Şubesi, pandemi sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı'nın faaliyetlerini değerlendirdi. 2020-2021 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle, yaklaşık bir buçuk yıldır devam eden pandemi sürecinde, dünyada eğitim kurumlarını en fazla kapalı tutan ülkelerin başında Türkiye’nin geldiğini belirten Veli-Der Antalya Şube Başkanı Füsun Sarsılmaz, "Bugün zaten fiilen kapalı olan okulların resmen kapatılıyor olması trajikomik bir durumdur. Milli Eğitim Bakanlığı; eğitimin bileşenleri, eğitim bilimcileri ve sağlık bilimcileriyle birlikte ortak akılla çözüm üretmek yerine, her zaman yaptığı gibi “en doğrusunu ben bilirim” mantığıyla hareket ederek, yaşanan sorunları krize dönüştürmüştür" dedi.
Sorunlar krize dönüştü
Altyapı hazırlığı olmadan online eğitime geçilmesi nedeniyle yaklaşık 4 milyon çocuğun eğitim hakkından mahrum kaldığını belirten Sarsılmaz, "Yüz yüze eğitimin yapılamadığı süreçte hiçbir altyapı hazırlığı olmadan online eğitime geçilmesi, yaklaşık dört milyon çocuğumuzun eğitim hakkından mahrum kalmasına yol açmış, online eğitime ulaşabilenlerde de verimli olmamıştır. Bu durum zaten var olan eğitimdeki eşitsizliği daha da derinleştirmiştir. Bu deneyim bize online eğitimin yüz yüze eğitime alternatif olamayacağını göstermişti. Milli Eğitim Bakanlığı yaşanan sorunları krize dönüştürmüştür. Bunun doğal sonucu olarak çocuklarımızda fiziksel, psikolojik ve sosyal rahatsızlıklar görülmektedir" ifadelerini kullandı.
‘Bakanlık sınıfta kaldı’
Yüz yüze eğitimin tam olarak yapılamadığını, online eğitimin ise verimli olmadığı bir eğitim öğretim yılı geçirdiklerini söyleyen Sarsılmaz, "Çocuklarımız hangi kriterlere göre değerlendirildi, merak ediyoruz? Bizce hangi kriterlere göre değerlendirilirse değerlendirilsin, bu koşullardaki hiçbir değerlendirmenin objektif olamayacağı açıktır. Veli-Der olarak bugün biz de Milli Eğitim Bakanlığı’na karne veriyoruz. Bu eğitim öğretim yılındaki karnemizi hazırlarken; Milli Eğitim Bakanlığı’nın, pandeminin başlamasıyla birlikte ve daha sonraki süreçte ortaya çıkan sorunlara çözüm üretme ve süreci yönetebilme kabiliyetini kriter aldık" diyerek Veli-Der tarafından MEB'e hazırlanan pandemi karnesini paylaştı. Sarsılmaz, uzaktan eğitimin verimli olmadığını belirterek “Milli Eğitim Bakanlığı sınıfta kalmıştır” dedi
Ramazan BOZCA
2020-2021 eğitim öğretim yılının sona ermesinin ardından Veli-Der Antalya Şubesi, pandemi sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı'nın faaliyetlerini değerlendirdi. 2020-2021 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle, yaklaşık bir buçuk yıldır devam eden pandemi sürecinde, dünyada eğitim kurumlarını en fazla kapalı tutan ülkelerin başında Türkiye’nin geldiğini belirten Veli-Der Antalya Şube Başkanı Füsun Sarsılmaz, "Bugün zaten fiilen kapalı olan okulların resmen kapatılıyor olması trajikomik bir durumdur. Milli Eğitim Bakanlığı; eğitimin bileşenleri, eğitim bilimcileri ve sağlık bilimcileriyle birlikte ortak akılla çözüm üretmek yerine, her zaman yaptığı gibi “en doğrusunu ben bilirim” mantığıyla hareket ederek, yaşanan sorunları krize dönüştürmüştür" dedi.
Sorunlar krize dönüştü
Altyapı hazırlığı olmadan online eğitime geçilmesi nedeniyle yaklaşık 4 milyon çocuğun eğitim hakkından mahrum kaldığını belirten Sarsılmaz, "Yüz yüze eğitimin yapılamadığı süreçte hiçbir altyapı hazırlığı olmadan online eğitime geçilmesi, yaklaşık dört milyon çocuğumuzun eğitim hakkından mahrum kalmasına yol açmış, online eğitime ulaşabilenlerde de verimli olmamıştır. Bu durum zaten var olan eğitimdeki eşitsizliği daha da derinleştirmiştir. Bu deneyim bize online eğitimin yüz yüze eğitime alternatif olamayacağını göstermişti. Milli Eğitim Bakanlığı yaşanan sorunları krize dönüştürmüştür. Bunun doğal sonucu olarak çocuklarımızda fiziksel, psikolojik ve sosyal rahatsızlıklar görülmektedir" ifadelerini kullandı.
‘Bakanlık sınıfta kaldı’
Yüz yüze eğitimin tam olarak yapılamadığını, online eğitimin ise verimli olmadığı bir eğitim öğretim yılı geçirdiklerini söyleyen Sarsılmaz, "Çocuklarımız hangi kriterlere göre değerlendirildi, merak ediyoruz? Bizce hangi kriterlere göre değerlendirilirse değerlendirilsin, bu koşullardaki hiçbir değerlendirmenin objektif olamayacağı açıktır. Veli-Der olarak bugün biz de Milli Eğitim Bakanlığı’na karne veriyoruz. Bu eğitim öğretim yılındaki karnemizi hazırlarken; Milli Eğitim Bakanlığı’nın, pandeminin başlamasıyla birlikte ve daha sonraki süreçte ortaya çıkan sorunlara çözüm üretme ve süreci yönetebilme kabiliyetini kriter aldık" diyerek Veli-Der tarafından MEB'e hazırlanan pandemi karnesini paylaştı. Sarsılmaz, uzaktan eğitimin verimli olmadığını belirterek “Milli Eğitim Bakanlığı sınıfta kalmıştır” dedi
Ramazan BOZCA