Şehrin iklim yapısı, dijital trendlere de yansıyor. "Sıcak", "kavurucu" ve "nem" gibi iklimle ilgili kelimeler, Antalya’lıların günlük hayatında sıkça aranan ifadeler arasında. Hem yerel halk hem de şehirle ilgili içerik üreticileri, bu terimleri sıkça kullanıyor.

“Turist” kelimesi ilk 5’te

Turizm merkezli şehir kimliğini dijital aramalara da yansıtan Antalya halkı, "turist" kelimesini de en çok arananlar listesine soktu. Bu, Antalya’nın sosyoekonomik dinamiklerinin dijital yansımalarına açıkça işaret ediyor .

Neden bu terimler öne çıkıyor?

Coğrafi etken: Akdeniz iklimi, yüksek sıcaklık, nem ve deniz yaşamının gündelik mesele haline gelmesi

Yolcu indirene korsan taksi muamelesi 'Eşimi indirdim diye korsan taksi oldum'
Yolcu indirene korsan taksi muamelesi 'Eşimi indirdim diye korsan taksi oldum'
İçeriği Görüntüle

Turizm odaklı ekonomi: “Turist” kelimesi, yerel işletmelerin ve bireylerin çevrimiçi içerik üretiminde kilit rol oynuyor.

Dijital kültür: Sosyal medyada “deniz keyfi”, “sıcak Antalya günleri” temalı paylaşımlar akım oluşturuyor.

Muhabir: Murat Esentekin