Antalyaspor’un yeni sezon için tanıttığı çubuklu, beyaz, lacivert ve kırmızı formalar, beklenenin aksine taraftarlar tarafından yoğun şekilde eleştirildi. Adidas tarafından üretilen formaların tanıtımında “efsanelerden güç alan”, “mazimiz kadar temiz”, “Akdeniz akşamlarıyla özdeşleşen” ve “tutkusu armasında saklı” gibi tematik ifadeler kullanılsa da sosyal medya kullanıcıları bu tanımlamaların gerçeği yansıtmadığını dile getirdi. Taraftarlar, formaların tasarım açısından yetersiz olduğunu, sade bir tişört görüntüsü verdiğini ve profesyonellikten uzak göründüğünü savundu. “Atletin üstüne arma basmışsınız”, “Beyaz tişört forma diye sunuluyor” ve “Tasarımı taraftara bırakın, daha iyisini yapar” şeklinde paylaşımlar yapan taraftarlar, özellikle beyaz formanın hiçbir tasarım emeği taşımadığını ifade etti.
Fiyat-performans dengesizliği
Taraftarların bir diğer tepkisi ise formaların fiyatına yönelik oldu. Tanesi 1.966 TL’den satışa sunulan formaların bu fiyatı hak etmediğini dile getiren çok sayıda kişi, ekonomik zorlukların yaşandığı bir dönemde böylesine yüksek bir bedelle karşılarına sade tasarımların çıkmasının hayal kırıklığı yarattığını söyledi. Sosyal medya yorumlarında, “Store’a bu ürünler için mi çağırıyorsunuz?”, “Bu formalar 300 lira bile etmez” ve “Hiç mi özen gösterilmedi?” gibi sert ifadeler dikkat çekti. Antalyaspor tarihindeki en zayıf forma lansmanlarından biri olarak yorumlanan bu tanıtım süreci, Adidas’a yönelik eleştirileri de beraberinde getirdi. Bazı taraftarlar, “Adidas Türk kulüplerine ciddiyetsiz yaklaşıyor” diyerek sponsor firmayı da hedef aldı.
‘Formalar bizden önce onaylandı’
Eleştirilerin artması üzerine Antalyaspor AŞ Yönetim Kurulu yazılı bir açıklama yayımlayarak kamuoyunu bilgilendirdi. Açıklamada, formaların mevcut yönetim göreve gelmeden önce onaylandığı ve Türkiye Futbol Federasyonu’na bildirildiği belirtildi. Yönetim, göreve geldikten sonra beyaz, lacivert ve kırmızı formaların tasarımında değişiklik yapmak istediklerini ancak TFF talimatları ve zaman darlığı nedeniyle yalnızca kırmızı formada sınırlı bir müdahalede bulunabildiklerini aktardı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Bilinmelidir ki; bugün duyurulan formalarımızın tasarımları biz göreve gelmeden önce onaylanan ve TFF’ye bildirilen tasarımlardır. Göreve geldiğimizden itibaren klasik çubuklu formamızın dışında kalan kırmızı, beyaz ve lacivert formalarda değişiklik yapma gayretimize rağmen gerek TFF talimatlarında yer alan kesin kurallar gerekse zamanın darlığı nedeniyle sadece kırmızı formamızda değişiklik yapmakla yetinmek zorunda kaldık.”
‘Feda’ forması yolda
Antalyaspor Yönetimi açıklamasında ayrıca, sezon içerisinde yeni bir formayı daha taraftarların beğenisine sunacaklarını da duyurdu. Kulüp, 2025-2026 sezonunu “Feda Yılı” ilan ettiklerini açıklayarak, bu konsepte uygun özel bir forma tasarımı üzerinde çalışıldığını ve gerekli izinlerin alınması için TFF ile temas halinde olduklarını bildirdi. Sürece ilişkin şu ifadelere yer verildi: “Bugün sizlere duyurulan formaların yanı sıra yönetimimiz tarafından ‘Feda yılı’ ilan edilmesi ile ilgili farklı bir tasarımla sezon içinde yeni bir formamızı daha beğeninize sunmak ve bu forma ile ilgili desteğinizi almak istiyoruz. Konu ile ilgili gerek tasarım sürecimiz, gerekse TFF talimatları doğrultusunda izin alma çalışmalarımız tüm hızıyla sürmektedir.” Taraftara birlik ve sabır çağrısında bulunan yönetim, açıklamasını “Antalyaspor’umuza yakışan formalarımızla ‘Feda’ sezonumuzda omuz omuza nice başarılar elde edebilmemiz dileğiyle” sözleriyle tamamladı. Yeni tasarımın detaylarının önümüzdeki haftalarda paylaşılması bekleniyor.