Motor yağı, motorun sağlıklı çalışmasının temel unsurlarından biri. Uzmanlar, yağ seviyesinin ve kalitesinin düzenli olarak kontrol edilmesini, motor yağı ve filtresinin ise her 10–15 bin kilometrede veya yılda bir değiştirilmesini öneriyor. Temiz hava filtresi, yakıt tüketimi ve motor ömrü için büyük önem taşıyor. Hava filtresinin 20–30 bin kilometrede bir temizlenmesi veya değiştirilmesi gerekiyor. Yakıtın doğru şekilde ateşlenmesini sağlayan bujiler de düzenli bakım gerektiriyor. Bujilerin 20–30 bin kilometrede bir kontrol edilmesi, gerekirse 40–60 bin kilometrede değiştirilmesi tavsiye ediliyor. Motorun aşırı ısınmasını önleyen soğutma sıvısı ve antifriz, özellikle mevsim geçişlerinde mutlaka kontrol edilmeli. Eksilen soğutma suyu, motorun hararet yapmasına neden olabiliyor. Enjektörlerin tıkanmaması ve yakıt sisteminin verimli çalışması için düzenli temizlik yapılması şart. Uzmanlar, katkı maddeleri ve profesyonel temizlik yöntemleri ile yakıt sisteminin korunmasını öneriyor.
Triger kayışı/zinciri
Motorun en kritik parçalarından triger kayışı ya da zincirinin, üretici firmanın önerdiği kilometre aralığında (60–100 bin kilometre) mutlaka kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi gerekiyor. Egzoz sistemi ve emisyon değerlerinin düzenli olarak ölçülmesi hem çevre sağlığı hem de yasal zorunluluk açısından önem taşıyor. Araç rölantisinde düzensizlik veya motor sarsıntısı varsa, bu durum buji, enjektör veya hava kaçaklarından kaynaklanabileceğinden derhal servise başvurulmalı. Periyodik bakım takibinin aksatılmaması, hem yakıt tasarrufu sağlıyor hem de sürüş güvenliğini artırıyor. Yetkili servisler, özellikle uzun yola çıkmadan önce motor yağı, antifriz ve hava filtresi gibi temel kontrollerin mutlaka yapılması gerektiğinin altını çiziyor.